כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

היומונים מתאחדים למאבק "כשרות המקוואות"

סערת המקוואות מסרבת לרדת מסדר היום: ידיעה אחידה בנושא מתפרסמת במקביל בכל ארבעת היומונים החרדים • צפו

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90

סערת המקוואות לא יורדת במהרה מסדר היום החרדי: הבוקר (ו) מתפרסמת ידיעה אחידה בכל היומונים החרדיים, ובה חיזוק לכרוז המיוחד עליו חתמו גדולי הרבנים, בנושא כשרות המקוואות ושמירת טהרת ישראל. במכתב התקדימי מביאים הרבנים הגרא"יל שטיינמן, הגר"ש ואזנר, הגר"ח קנייבסקי, הגר"נ קרליץ, חכם שלום כהן, הגר"ש בעדני והגר"מ אוירבך – אימון מוחלט במרכז הארצי למען טהרת המשפחה בא"י, וקובעים כי הוא הגוף המוסמך היחיד שבידו לקבוע כשרות המקוואות. המכתב מסתיים במשפט נדיר: כל הפרסומים האחרים בנושא זה אין לסמוך עליהם".

פרשת כשרות המקוואות, עלה לסדר היום בימים האחרונים, לאחר מקרים בהם עולה החשש למכשולות חמורים בהלכה בתחום כשרות המקוואות ברחבי הארץ. מסתבר כי יש גופים ומוסדות שאינן עומדים בפיקוח הנדרש ופוסקים לעצמם בנושא הרגיש והמורכב של בניית מקוואות, ללא ביצוע את הליכי הכשרות וכללי ההלכה בסוגיית המקוואות.

מכתב זה, והידיעות הרבות בענין זה שמופיעות בעיתונים החרדים, מחזקים את ידי המרכז הארצי למען טהרת המשפחה, כגוף הרשמי והבלעדי, העומד תחת פיקוח מתמיד של גדולי הרבנים, ופועל מזה עשרות שנים, למען הרחבת גבולות הקדושה, בבניית ופיתוח מקוואות, בכל רחבי הארץ, בהתאם לכללי ההלכה המדוקדקים והרגישים.

אדמור"ים רבים שכמובן תומכים במרכז הארצי לטהרת המשפחה ואף עומדים בראשו, ביקשו לעכב את פרסום חתימתם על המכתב המיוחד, בשל הליכי בדיקה נוספים שנערכים בימים אלה, בסיומם יוחלט איך וכיצד לפעול בנושא טהרת ישראל, שבכל הדורות נדרשו לכך בזהירות יתר ובהקפדה ראויה.









מקווה מאבק כשרות טהרה עיתון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד