כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הוכה למוות

יהודי מת בכלא באוקראינה, יהודי נוסף נידון למאסר על פוסט בפייסבוק

יהודי מצא את מותו בכלא לאחר שלטענת עורכת דינו הוכה למוות, יהודי נוסף קיבל עונש חמור מאוד על פוסט בפייסבוק

יהודי מת בכלא באוקראינה, יהודי נוסף נידון למאסר על פוסט בפייסבוק
בית כלא צילום: freepik

אלימות וגזרי דין חמורים נגד יהודים בבתי המשפט באוקראינה. יהודי מצא את מותו בבית הסוהר בקייב. היהודי בשם איגור מזרח, היה מוכר גם בקהילה היהודית המקומית, כך דיווח אדוארד דוקס באתר Ynet.

על פי הדיווח, מזרח, עסק במספר תחומים ובהם עיתונות ועריכת דין, נפטר בבית החולים. עורכת דינו, אירנה מליצקה, טענה שהוכה בבית הסוהר. לדבריה, "הוא נעצר בחודש מאי לאחר שהואשם בהשתלטות לא חוקית על מפעל למזון ילדים. אנחנו טענו שזה שקר מוחלט וכי מזרח לא ביקר במקום, אלא רק נתן ייעוץ לבעלים של המפעל. לאחר שנעצר, הוא הוכה בבית הסוהר והתלוננו על זה, אבל זה לא עזר. אנחנו לא נשב בשקט, הגשנו מספר תלונות נגד ההתנהלות בבית המעצר ואני לא אוותר ואנסה להשיג צדק עבור איגור בבית המשפט".

במקרה אחר בקייב, יהודי בשם יורי פוקרס נידון לשנה וחצי מאסר בגין הפצת סמלים סובייטיים שנאסרו בידי השלטון האוקראיני. על פי הדיווח, הוא פרסם בשנה שעברה בעמוד הפייסבוק שלו ברכה ליום הקמת תנועת הנוער הקומוניסטית בברית המועצות, וכרטיס ברכה נוסף ליום הקמתה של ברית המועצות, כך אמר ל-ynet סנגורו של פוקרס, מיקולה צ'ייקה. "זאת החלטה חסרת תקדים על עבירה פעוטה בסדר הגודל הזה. השופט גם גזר עליו את החרמת כל רכושו, למרות שהתביעה לא דרשה את זה בכלל".

מלחמת אוקראינה רוסיה קייב עונש מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד