כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ממתין לשרת הפנים

אב לשמונה שחשוד בהתפרעות במאה שערים עומד בפני הסגרה לישראל

גבר חרדי, אב לשמונה ילדים, מבוקש בישראל בגין התפרעות ואלימות לכאורה בשכונת מאה שערים בירושלים על רקע המחאות מחוץ לחנות פלאפונים ואלקטרוניקה בירושלים. נכשל הניסיון לערער על הסגרתו מלונדון לישראל. "השחיתו רכוש וזרקו טיטולים מלוכלכים בכניסה לחנות"

אב לשמונה שחשוד בהתפרעות במאה שערים עומד בפני הסגרה לישראל
הפגנת סיקריקים בירושלים צילום: קובי הר צבי

גבר חרדי המתגורר בלונדון נכשל בערעור שלו נגד הסגרתו לישראל, כאן הוא מבוקש בגין התפרעות מחוץ לחנות אלקטרוניקה בירושלים. אפרים פישל גרינפלד, כיום אב לשמונה ילדים, עזב את ישראל בדצמבר 2012 זמן קצר לפני שעמד למשפט.

הוא הואשם בכך שהצטרף לאחרים ולקח חלק בהתפרעויות חוזרות ונשנות מחוץ לחנות שמכרה נגני DVD ו-MP3 באזור מאה שערים בין יוני לאוגוסט 2008. הדיווח על ההפגנות דווח ב'בחדרי חרדים' ב-2010.

לפי בקשת ההסגרה, שהוגשה על ידי הרשויות בישראל בשנת 2021, "גרינפלד והאחרים היו חוסמים את הכניסה לחנות, דוחפים לקוחות ומאיימים עליהם בניסיון למנוע מהם לעשות קניות, מקללים ודוחפים את העובדים ובעלי החנויות, השחיתו רכוש וסחורה של החנות וזרקו טיטולים מלוכלכים בכניסה לחנות".

על גרינפלד, שאינו דובר אנגלית ומתגורר בהקני שבמזרח לונדון, נאמר כי "ניתק את החשמל בחנות כדי שיוכל להשחית בחסות החשיכה" ו"דחף, היכה באגרופים ובעט עובדים שניסו למנוע את הפעולות שלו".

עוד נאמר כי הוא וחבריו המפגינים יידו אבן באחת ההזדמנויות ונמלטו מהמקום. בישראל הוגש נגדו כתב אישום בשני אישומים הכוללים שבע עבירות, שכללו התפרעות, תקיפה, סחיטה באיומים ופגיעה בנסיבות מחמירות.

במשפטו הכחיש גרינפלד שלקח חלק באלימות, וטען כי במקום זאת נפל קורבן לה. עוד סיפר כי ישב וקרא תהילים במקום. גרינפלד עזב את ישראל עם אשתו ושלושת ילדיהם דאז לקנדה, לפני שהגיע ללונדון ב-2016, שם עבד כעוזר במשרד נדל"ן.

בינואר האחרון קבע שופט בבית משפט השלום בווסטמינסטר לונדון כי את ההחלטה האם יש להסגיר את גרינפלד לישראל צריכה לקבל שרת הפנים.

אבל אשתו של גרינפלד אמרה לשופטת שאם בעלה יישלח בחזרה לישראל, 'זה ישבור את המשפחה', מכיוון שהמעבר לא אופציה עבורה ועבור הילדים, ש"מאושרים" ולומדים בבריטניה.

העיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle שחשף את הסיפור, דיווח כי השופט לקח בחשבון שגרינפלד ניהל "חיים שומרי חוק בבריטניה", אך הוא גם התייחס לכך שהוא "נמלט מהצדק".

גרינפלד ערער על ההחלטה וטען כי תנאי הכלא בישראל יפגעו בזכויותיו על פי האמנה האירופית לזכויות אדם וכי להסגרתו תהיה השפעה בלתי מידתית על משפחתו. שני שופטי בית משפט העליון בלונדון דחו את ערעורו, אך קבעו כאמור כי את ההחלטה הסופית צריכה לקבל שרת הפנים

מאה שערים גאולה בריטניה הסגרה לישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד