כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
עוקף את הח"כים הערביים

השר סמוטריץ': אני תומך בהסכם שלום עם סעודיה וסומך על ראש הממשלה

השר סמוטריץ התייחס לדיווחים בארה"ב על הסכם נורמליזציה שמתגבש עם סעודיה בגיבוי ארה"ב, ואמר כי הוא תומך בהסכם שלום עם הממלכה | השר התייחס לתקציבים לרשויות המקומיות הערביות ואמר כי ידאג למגזר הערבי ללא צורך בתיווך ח"כים ערביים. וגם: ההבטחות לחרדים

השר סמוטריץ': אני תומך בהסכם שלום עם סעודיה וסומך על ראש הממשלה
נתניהו וסמוטריץ במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ התייחס להסכם השלום המתגבש עם סעודיה בגיבוי ארצות הברית, ואמר בראיון שהעניק ל'בחדרי חרדים' כי הוא תומך "בצורה חזקה" בהסכם. לדבריו מדינת ישראל יכולה להביא הסכם נורמליזציה עם סעודיה בדיוק כמו שהביאו עם איחוד האמירויות בחריין מרוקו וסודאן.

שר האוצר אמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הוכיח שהוא יכול להביא הסכמי שלום מבלי לערב את העניין הפלסטיני, והוא סמוך ובטוח שגם עם סעודיה יהיה אותו הדבר. "נתניהו כבר הוכיח את זה, ואני סומך על ראש הממשלה שיעשה דברים נכונים למען שלום עם סעודיה, אני אשמח מאוד לראות מיליוני תיירים מהעולם הערבי מגיעים לישראל".

השר סמוטריץ התייחס גם לכך שיש דיווחים כי ארה"ב תלחץ על גנץ ולפיד לתמוך בהסכם עם סעודיה, שלמעשה יחליש את ההשפעה של חברי הממשלה בנושא, ואמר כי הוא לא רואה דבר כזה קורה, לדבריו "המחנה הלאומי בחר ממשלת ימין והוא מקבל ממשלת ימין".

בהתייחס לנושא תקציבים לרשויות המקומיות הערביות, והגיבוי שקיבל מראש הממשלה, על כך שהשהה העברת 200 מיליוני שקלים לרשויות המקומיות הערביות, אומר השר כי הדברים נבחנים והמגזר הערבי יקבל את מה שהוא צריך. לאור הקריאה של יו"ר רע"מ מנסור עבאס, להיפגש עם שר האוצר ועם שר הפנים וראשי רשויות ערביות, אומר השר סמוטריץ כי הוא ידאג למגזר הערבי ללא צורך בהתערבות של חברי הכנסת הערביים.

"רע"מ וחד"ש הן מפלגות תומכות טרור, ראינו את טיבי בג'נין השבוע, אני לא לא צריך להיפגש איתם כדי לסייע למגזר הערבי, המגזר הערבי יקבל את מה שמגיע לו בצורה מסודרת, בלי חברי הכנסת הערבים, אין בהם צורך לנושא התקציבי".

בנוגע לתוספת תקציב לישיבות ולכוללים שהובטח, אומר שר האוצר כי הכסף בסך 250 מיליון שקלים יעבור בסוף השנה הלועזית לאחר שהכסף יגיע מעודפים ממשרדי ממשלה, "סיכמנו שהכסף יגיע מעודפים, לקראת סוף השנה נעשה בדיקה, והמגזר החרדי יקבל את מה שהובטח לו, בדיוק כמו שסיכמנו".

אחמד טיבי ארה"ב סעודיה בצלאל סמוטריץ נורמליזציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד