כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חי בלי חשמל

ארה"ב חוששת כי לנשיאה לשעבר של ניז'ר "נגמר האוכל"

ארה"ב הביעה חשש לנשיאה לשעבר של ניז'ר, ש"נגמר לו האוכל"הנשיא המודח מוחמד בזום נצור בארמון הנשיאות מאז ההפיכה שהדיחה אותו

לוחמים באפריקה
לוחמים באפריקה צילום: צילום מסך

ארה"ב הביעה דאגה עמוקה לנשיא המודח של ניז'ר ​​לאחר שמפלגתו אמרה שנגמר לו ולמשפחתו המזון והם חיים בתנאים קשים יותר ויותר.

הנשיא מוחמד בזום, המנהיג הדמוקרטי של האומה המערב אפריקאית, מוחזק בארמון הנשיאות בניאמיי עם אשתו ובנו מאז שחיילים פעלו נגדו ב-26 ביולי

הוא לא נראה בציבור מאז ההפיכה, אם כי מקורות המקורבים לו אומרים כי סירב להתפטר. המשפחה חיה ללא חשמל ונשארה לאכול רק אורז ושימורים, לדברי יועץ קרוב, בזום נותר במצב בריאותי טוב לעת עתה.

המפלגה הפוליטית של הנשיא בזום פרסמה הודעה המאשרת כי תנאי החיים של הנשיא קשים ומסרה שהמשפחה חיה ללא מים זורמים.

שר החוץ של ארה"ב, אנטוני בלינקן, שוחח עם בזום ביום שלישי על המאמצים הדיפלומטיים האחרונים להגיע להסכם עם החונטה הצבאית, כך מסרה מחלקת המדינה, בלינקן "הדגיש כי הבטיחות והביטחון של הנשיא בזום ומשפחתו הם בעלי חשיבות עליונה".

השבוע נקטה החונטה הצבאית החדשה של ניז'ר ​​צעדים להתבסס בשלטון ודחתה את המאמצים הבינלאומיים לתווך. אתמול היא האשימה שוב את צרפת ששלטה בעבר בניז'ר בניסיון לערער את היציבות במדינה, להפר את המרחב האווירי הסגור שלה ולהכפיש את מנהיגי החונטה. צרפת דחתה את ההאשמות כ"בלתי מבוססות".

החיילים המורדים טענו שהם תפסו את השלטון כי הם יכולים לעשות עבודה טובה יותר בהגנה על האומה מפני אלימות ג'יהאדית. אבל רוב האנליסטים והדיפלומטים אמרו שההשתלטות נבעה ממאבק כוחות בין הנשיא לראש המשמר הנשיאותי שלו, הגנרל עבדורהמן צ'יאני, שכעת מנהל את המדינה.

 

צרפת ארה''ב אפריקה אנתוני בלינקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד