כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
החוקר המיוחד דרש מידע

טוויטר נקנסה ב-350,000 דולר על אי מסירת נתונים של טראמפ

טוויטר נאלצה למסור תוכן מחשבונו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ליועץ המיוחד שחקר את האירועים שהובילו להתקפה ב-6 בינואר 2021. החברה נקנסה ב-350,000 דולר על אי מסירת נתונים של טראמפ

טוויטר נקנסה ב-350,000 דולר על אי מסירת נתונים של טראמפ
הסמל החדש של טוויטר צילום: אילון מאסק טוויטר

חברת המדיה החברתית טוויטר נאלצה למסור רשומות מחשבונו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ליועץ המיוחד שחקר את האירועים שהובילו להתקפה ב-6 בינואר 2021 ולשלם סנקציות על אי ביצוע הפעולה בצורה מהירה יותר.

השופטת בריל האוול, קבעה במרץ האחרון כי טוויטר, ששמה שונה כעת ל-X, תאלץ לשלם 350,000 דולר על החמצת מועד העברת הנתונים שנקבע על ידי בית המשפט בשלושה ימים. השופטת חששה שאם צו החיפוש בטוויטר יתפרסם ברבים, טראמפ עלול לחסום בעצמו את החשבון או לברוח מהעמדה לדין.

טוויטר ערערה על ההחלטה לבית המשפט לערעורים במחוז קולומביה, אשר ביולי אישר את פסיקתו של האוול. כעת, לאחר שטראמפ הואשם בארבע עבירות הקשורות לניסיונותיו להישאר בשלטון לאחר שהפסיד בבחירות 2020, פורסם כי טוויטר שילמה קנס.

עורכי הדין של טוויטר לא התנגדו לצו החיפוש אך טענו כי צו איסור פרסום שמונע מהחברה להתריע בפני טראמפ על החיפוש מפר את התיקון הראשון. החברה טענה כי היא לא צריכה למסור את הרישומים עד לפתרון הנושא. האוול צידדה בממשלה, וקבעה ב-7 בפברואר כי טוויטר ביזתה את החלטת בית המשפט על אי ציות לצו החיפוש. 

 

 

קנס כספי טוויטר דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד