כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
"השערות שלי עמדו מהפחד"

תעלומת הגופה שהוסלקה בקיר דירה בחיפה: אלה כיווני החקירה

בעל הדירה שבבית שבבעלותו נמצאה אמש גופת אדם מוסלקת בתוך קיר בטון מתאר את תחושותיו: "50 שנה אני משכיר דירות למסכנים כאלה, נתקלתי כבר בגופות, אבל דבר כזה בחיים לא היה לי". אחד מכיווני חקירת המשטרה: דייר שנמצא מת בדירה לפני עשרה ימים רצח את שותפו

תעלומת הגופה שהוסלקה בקיר דירה בחיפה: אלה כיווני החקירה
הדירה בה נמצאה הגופה צילום: דוברות המשטרה

מאז נמצאה אמש (רביעי) גופת אדם שהוסלקה בקיר דירה בשכונת הדר החיפאית, עמלים מאות חוקרים של משטרת מחוז חוף, ביחידות אחרות של משטרת ישראל ובמכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר לנסות ולהבין במי מדובר ומה עומד מאחורי פרשת הרצח המזעזעת.

ברוך, בעל הבית תיאר ב'וואלה' את תחושותיו כשנמצאה הגופה: "שיא הגועל נפש. 50 שנה אני משכיר דירות למסכנים כאלה, נתקלתי כבר בגופות, אבל דבר כזה בחיים לא היה לי". לדברי בעל הדירה, הדיירים האחרונים להם השכיר את הנכס היו יוצאי בריה"מ.

מדובר בדירת 40 מטר, בפינת הרחובות החלוץ ויחיאל, ליד שוק תלפיות. הכניסה לבניין היא בין חנויות. התחלופה בו רבה. הדירה הזו של ברוך מושכרת בכ-750 שקלים לחודש. "אני מתעסק בדיירים כאלה מסכנים, חסרי בית. נותן להם קורת גג. זה החסד שאני עושה", סיפר.

אחמד צואפטה, בן 59 מהכפר ברדלא, איש השיפוצים אותו לקח ברוך לעבודת השיפוץ, סיפר אמש שבתוך גוש הבטון שחצב מצא שלשום מחבת וחלקי סכום ולא ייחס לכך חשיבות. אמש, כשהמשיך בעבודה ופתח שק ניילון שהיה מוטמן שם, התגלתה לעיניו הזוועה.

הוא אמר כי לא היה יכול לקבוע אם מדובר בבובה או ראש של בן אדם, מבלי שהיה יכול בכלל לזהות אם מדובר בגבר או אישה. "השערות שלי עמדו מהפחד", סיפר לוואלה. במשטרה סבורים כי מדובר בגבר, אבל לצורך זיהוי ונתיחה לקביעת סיבת המוות נשלחה הגופה למכון הפתולוגי.

אחד מכיווני החקירה הוא שמדובר בשני שותפים, ושגבר שנמצא מת באותה דירה לפני עשרה ימים, קבר בגוש הבטון שבחדר את שותפו והמשיך לחיות בדירה עד שמת בעצמו. כיוון חקירה זה יוביל לפתרון, אבל לא לכתב אישום, כיוון שכל המעורבים מתו. ברוך, בעל הבית, שהשכיר את הדירה לשני השותפים, אינו סבור כך. "הוא היה נמוך", הוא מתאר את הדייר שנעלם לו לפני כשנה וחצי ושלטענתו עבר להתגורר בקריות, "הגופה אתמול הייתה של בנאדם גבוה".

עוד דווח בוואלה כי אמש הגיעה לזירה גם תושבת חיפה ותיקה, שאמא שלה נעלמה בהדר הכרמל לפני 32 שנה ועד היום טרם נמצאה. הבת, היום בעצמה קשישה, סיפרה כי שמעה על מציאת הגופה בבטון ובאה לבדוק באם אולי מדובר בה. היא ידעה כי יש סיכוי קטן, דיברה עם השכנים שעמדו בחוץ, ושבה לביתה מאוכזבת מה שמסתמן כיוון אחר לגמרי.

דירה גופה חיפה רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד