י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
משרד החקלאות מפרסם

אלו החנויות שבהן תמצאו דבש במחיר הזול במדינה

מחיר הדבש הממוצע יעמוד על 18.6 ₪ לק"ג, ירידה של כ-15% ביחס למחיר הדבש שהושג במהלך דומה בשנה שעברה! | הרשתות הזוכות: ויקטורי, רמי לוי, שופרסל, אושר-עד ויוחננוף זכו במכסה בפטור ממכס בהיקף כולל של כ-500 טון, שישווק במגוון גדלים ובמחיר שנע בין 9.9 ₪ לחצי ק"ג ועד 19.9 ₪ לק"ג דבש

אלו החנויות שבהן תמצאו דבש במחיר הזול במדינה
אילוסטרציה צילום: unsplash

במטרה להוריד את יוקר המחייה ולהנגיש דבש מוזל לכלל האוכלוסייה בתקופה חגי תשרי, משרד החקלאות מפרסם היום (חמישי) את רשימת הזוכים במסגרת ההליך התחרותי לחלוקת מכסות פטורות ממכס לייבוא דבש באריזות לצרכן עד 1.5 ק"ג. במסגרת ההליך, יחולקו מכסות פטורות ממכס לויקטורי, רמי לוי, שופרסל, אושר-עד ויוחננוף בהתאם לכמות המבוקשת על ידן בהיקף כולל של 495 טון דבש. המחיר שהוצע על ידי החברות הזוכות נע בין 9.9 ₪ עבור חצי קילו דבש, ועד ל-19.9 לקילו, ובממוצע כ-18.6 ₪ לק"ג. מדובר בירידה של כ-15% ביחס למחיר הדבש שהושג במהלך דומה בשנה שעברה! בנוסף, מדובר בהוזלה של כ-60% ממחיר הדבש הממוצע (לקילו) בישראל. לפי נתוני סטורנקסט, המחיר הממוצע לדבש בישראל בשנת 2023 עומד על כ-45.6 ₪ לקילו. 

ככלל, שיא צריכת הדבש של אזרחי מדינת ישראל הוא בתקופת ראש השנה ובחודשי החורף בין החודשים נובמבר-פברואר. אדם ממוצע בישראל צורך בשנה בין כ-700-650 גרם דבש בשנה, לעומת אירופה עם צריכה של כק"ג וחצי דבש לאדם. כדי לסייע במאבק הממשלתי ביוקר המחייה ולהנגיש דבש מוזל לכלל האוכלוסייה בתקופה זו של השנה, לפני כחודש, פרסם משרד החקלאות הליך תחרותי לייבוא דבש באריזות קטנות בפטור ממכס. במסגרת ההליך, הוגדר כי קמעונאים אשר יציעו את המחיר הנמוך ביותר לצרכן יזכו. במשרד החקלאות מעריכים כי כבר בתחילת חודש ספטמבר יחל שיווק הדבש בחנויות. במסגרת ההליך, הוגשו 7 הצעות, מתוכן 5 קמעונאים זכו, כאשר אלו דורגו בהתאם למחיר המוצע המשוקלל לצרכן מהנמוך לגבוה. 

להלן הכמות שתחולק לזוכים והמחיר המקסימלי לצרכן:

בהתאם למתווה, הזוכים יוכלו לייבא צנצנות דבש ממדינות החברות בארגון הסחר העולמי (WTO), וככל שהן עומדות בדרישות הייבוא של משרד הבריאות. החברות הזוכות, נדרשות לייבא את כל תוצרתן עד לסוף שנת 2023. 

על פי ההליך, הזוכה יסמן על המדפים בחנויות את צנצנות הדבש המיובאות באמצעות שילוט גדול וברור, ובו יציין את מחיר הדבש, מגבלת המכירה ללקוח, ארץ מקור הייבוא וכי זהו דבש אשר נמכר במסגרת הליך תחרותי של משרד החקלאות. המשרד יפרסם באתר משרד החקלאות את שמות הזוכים בהליך, המחיר שבו התחייבו למכור את הדבש וצילום של הצנצנות, לרבות, גודל, ברקוד ותווית. כך שהצרכן יוכל למצוא בקלות את הדבש במחיר שפורסם והובטח. על פי המתווה, מכירת הדבש תוגבל ל-2 יחידות לרוכש. 

משרד החקלאות מדגיש כי הקמעונאים דורגו בהתאם למחיר לצרכן עליו התחייבו. זוכה אשר לא יעמוד במחיר הנקוב, המשרד ינקוט נגדו בהליכים. 

 

הוזלה מחירים רשתות מזון לקוחות דבש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד