כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לאחר שחרור ירד

תיק בורקה בקריסה: גם העצורים הפלסטינים שוחררו

החלטת בית המשפט הצבאי לשחרר את החשודים הפלסטינים מגיעה לאחר שהפרקליטות הגישה לבית המשפט העליון בקשת ערעור על שחרור אלישע ירד

תיק בורקה בקריסה: גם העצורים הפלסטינים שוחררו
אלישע ירד לאחר שחרורו צילום: Chaim Goldberg/Flash90

בית המשפט הצבאי שחרר את החשודים הפלסטינים שנעצרו בפרשת הירי בכפר בורקא בסוף השבוע האחרון. החשודים, אב ובנו תושבי הכפר, שוחררו למעצר בית.

ארבעת הפלסטינים חשודים בהשלכת האבן שגרמה לפציעתו הקשה של פעיל הימין יחיאל אינדור. בתגובה, אינדור ירה למוות באחד המשתתפים בעימות, קוסאי מעטאן בן ה-19.

מוקדם יותר היום (חמישי) הגישה הפרקליטות לבית המשפט העליון בקשת רשות ערעור על ההחלטה לשחרר את אלישע ירד למעצר בית. עורכי הדין אביחי חג'בי, נתי רום ועדי קידר שמייצגים את אלישע ירד ויחיאל אינדור, אמרו לאחר הבקשה כי מדובר בהחלטה תמוהה של הפרקליטות. עו"ד אביחי חג'בי מארגון חוננו: "פרקליטות המדינה ושירות הבטחון הכללי רודפים את אלישע ירד. מדובר בהתנהגות שלא מתאימה לרשויות של מדינה דמוקרטית".

עו"ד נתי רום מארגון חוננו: "הגשת בקשת רשות ערעור בהליך הפלילי היא נדירה, שלא נאמר קבלת רשות שכזו. הפרקליטות והשב"כ לא מתבלבלים אפילו לא לרגע ולא נותנים לעובדות ולפסיקות בית המשפט לבלבל אותם, אלא הם לא יורדים מהעץ ומנסים להכריח את המערכת לפסוק את הדין רק בהתאם למה שהם רוצים. הלוואי ואפילו מקצת המאמצים שמושקעים פה ייעשו כלפי 300 הפורעים שניסו לרצוח את מרשיי ואחרים".

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו: "אנו מצרים על הבקשה. נראה שהשירות הביטחון הכללי, המשטרה והפרקליטות, דואגים לכבודם יותר מאשר לזכויות אדם וסדרי דין. אנחנו מקווים שבית המשפט ידחה על הסף את הבקשה מבלי לקיים דיון בנושא".

אלישע ירד הפרקליטות הצבאית פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד