כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
פונו לבית החולים

תוך פחות משעה: שלושה נעקצו מעקרבים

מסתבר שהנגב שורץ עקרבים צהובים. אמש הוזעקו אמבולנסים של מד"א לשלושה מקרים של עקיצת עקרב צהוב במרחב נגב וכל זאת בפחות משעה. השלושה פונו במצב קל לבית החולים סורוקה | בסך הכל חמישה מקרים לאורך הערב אמש

תוך פחות משעה: שלושה נעקצו מעקרבים
אילוסטרציה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

שלושה גברים נעקצו בתוך 50 דקות משלושה עקרבים צהובים במרחב הנגב. מדובר בבני 18, 28 ו-40 שפונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע במצב קל.

מדוברות מד"א נמסר כי בשעה 23:30 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב, על גבר שנעקץ מעקרב צהוב, סמוך ליישוב צוקים. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח סורוקה, גבר כבן 28 במצב קל, עם סימני עקיצה.

12 דקות אחר כך עדכן דובר מד"א זכי הלר כי בשעה 23:42 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב, על גבר שנעקץ מעקרב צהוב בשטח, סמוך לכביש 40 / שדמה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח סורוקה, גבר כבן 40 במצב קל, עם סימני עקיצה ברגל.

38 דקות אחר כך יצאה הודעה נוספת שבה נמסר כי בשעה 00:20 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב, על צעיר שנעקץ מעקרב צהוב, וחבר עם צוותי מד"א בכביש 40 סמוך לצומת הנגב, חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח סורוקה, צעיר כבן 18 במצב קל עם סימני עקיצה.

בסך הכל הוזנקו מתנדבי מד"א לחמישה מקרים אמש בשעות הערב והלילה. בשעה 21:24 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב, על פעוטה שנעקצה מעקרב, והובאה לחבירה עם צוות מד"א במעבר מיתר. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח סורוקה, פעוטה כבת 3 במצב בינוני, מעורפלת הכרה, עם תסמינים.

בשעה 02:20 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים, על גבר שנעקץ מעקרב, בשטח של חוות הצאן של הישוב קדר. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח הדסה עין כרם, גבר כבן 26 במצב קל, עם סימני עקיצה בכתף.

מקרים אלו מצטרפים למקרים נוספים בימים האחרונים של עקיצות עקרב שהסתיימו במצב חמור יותר כמו בן 3 שנעקץ בערבו של יום רביעי בפזורה הבדואית ואושפז במצב קשה, גם הוא בבית החולים סורוקה.

 

עקרב הנגב בית החולים סורוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד