כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ממזרח אירופה

זו קבוצת ההאקרים שאחראית למתקפת הסייבר במעייני הישועה

קבוצת האקרים ממזרח אירופה היא זו שעומדת מאחורי מתקפת הסייבר על בית החולים מעייני הישועה. הקבוצה תקפה עשרות מערכות בריאות ברחבי העולם. אתמול הודיעה הרשות להגנת הפרטיות כי ישנה "אינדיקציה של ממש לדליפת מידע רגיש"

זו קבוצת ההאקרים שאחראית למתקפת הסייבר במעייני הישועה
בית החולים מעייני הישועה צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

קבוצת 'רגנר לוקר' (Ragnar locker) ממזרח אירופיה, ככל הנראה רוסית, היא האחראית למתקפת הסייבר ביום שלישי האחרון בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק. כך דיווח אדיר ינקו באתר Ynet. לפי נתונים של חברת אבטחת המידע צ'ק פוינט, הקבוצה הינה קבוצה שפועלת לכל הפחות מסוף שנת 2019 ולרוב משתמשת בשיטת הסחיטה הכפולה, הצפנת מידע וכן גניבה של מידע רגיש מרשת הארגון הנסחט.

אתמול הזהירה הרשות להגנת הפרטיות כי בעקבות מתקפת הסייבר על בית החולים "קיימת אינדיקציה של ממש לדלף של מידע אישי רגיש".

בהודעה מטעם משרד המשפטים נכתב אתמול כי "הרשות מבקשת להזהיר את הציבור עקב אינדיקציה לדלף מידע שהתגלתה, וזאת במסגרת הליך האכיפה שהרשות פתחה מיד עם קרות האירוע. בחינה ראשונית של האירוע העלתה חשש לדלף מידע, אך כעת התגלה כי מדובר באינדיקציה של ממש לדלף של מידע אישי רגיש, נוכח אינדיקציה זו מבקשת הרשות להנחות את הציבור להגביר מודעות, לנקוט משנה זהירות ולפעול על פי הכללים וההמלצות של הרשות להגנת הפרטיות".

ממעייני הישועה נמסר: "עברנו בתחילת השבוע מתקפת סייבר. בהמשך התברר כי מדובר בקבוצת Ragnar locker שידועה כקבוצה שתקפה עשרות מערכות בריאות ברחבי העולם. התגובה המהירה והמקצועית של צוותי ביה"ח מנעה הצפנה נרחבת של המערכות. בית החולים, יחד עם צוותי מערך הסייבר הלאומי ומשרד הבריאות נמצאים בעיצומו של תהליך מואץ לזיכוי וניקוי מערכות המחשוב של בית החולים, כך שביה"ח החזיר את רוב פעילותו לשגרה מלאה".

עוד נמסר: "תוך כדי ניהול האירוע, התקבלה אתמול אינדיקציה ראשונית לדלף מידע. הנושא דווח כדין לרשות להגנת הפרטיות. צוותים מקצועיים משולבים של מומחי סייבר מהמגזר הפרטי, ממערך הסייבר הלאומי, ממשרד הבריאות ומגופי הביטחון, מתמקדים כולם כעת במאמץ לצמצום השפעת הדלף".

רוסיה האקרים מתקפת סייבר בית חולים מעייני הישועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד