כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
סיום אפשרי למאסרם

עסקת חילופי אסירים בין ארה"ב לאיראן

חמישה אמריקאים שנעצרו שלא כדין באיראן שוחררו מהכלא והם נמצאים כעת במעצר בית, כך אמר עורך דינו של אחד האסירים. המשפחות מקוות שזה סימן שהם עשויים להשתחרר בקרוב לגמרי מהמאסר

עסקת חילופי אסירים בין ארה"ב לאיראן
אילוסטרציה צילום: pixabay

חמישה אמריקנים שהיו כלואים באיראן שוחררו למעצר בית, כך מדווחת רשת CNN. על פי הדיווח צעד זה מעיד על כך שבקרוב ישוחררו באופן מלא. ייתכן שהשחרור הקרוב מסמן התחלה של הבנות רחבות יותר בין שתי המדינות.

"המעבר של בני הערובה האמריקאים מכלא אווין למעצר בית הוא התפתחות חשובה", אמר ג'ארד גנסר, פרקךיטו של סיאמאק נמאזי, אחד המשוחררים. "למרות שאני מקווה שזה יהיה הצעד הראשון לשחרור הסופי שלהם, זו במקרה הטוב ההתחלה של הסוף ותו לא".

האמריקנים, נמאזי, עמאד שרגי, מורד טחבז, ושניים נוספים ששמם לא פורסם הועברו מכלא אווין הידוע לשמצה בטהרן, וצפויים להיות בבית מלון תחת שמירה של פקידים איראנים.

ממשל ביידן היה מעורב במשא ומתן להבטיח את שחרורם מאיראן, מדינה שאין לארה"ב יחסים דיפלומטיים עמה.

גנסר הזהיר מפני אופטימיות יתר באשר לשחרור מלא של האמריקנים עד שהם למעשה יצאו מאיראן. "פשוט אין ערובות לגבי מה שיקרה", אמר.

בהסכם בין המדינות, האמריקאים ישחררו מהכלא חמישה פושעים איראנים, כולל הפשרה של 6 מיליארד דולר בקרנות איראניות שמוקפאים בדרום קוריאה, אך רק לסחורות כמו מזון ותרופות. הכספים האלה נמצאים כעת בחשבונות דרום קוריאנים ויכולים לשמש למטרות הומניטריות בלבד.

"זה היה תהליך אינטנסיבי מאוד של משא ומתן עם האיראנים", אמר מקור לרשת CNN, וציין כי ארה"ב הסתייעה בקטאר, עומאן ושוויץ. לארה"ב אין יחסים דיפלומטיים עם טהראן ולכן אין לה שגרירות או דיפלומטים בשטח במדינה. גם עיראק ואיחוד האמירויות הערביות מילאו תפקיד, אמר המקור.

דוברת המועצה לביטחון לאומי, אדריאן ווטסון, אמרה בהצהרה כי ארה"ב "קיבלה אישור שאיראן שחררה מהכלא חמישה אמריקאים שנעצרו שלא בצדק והכניסה אותם למעצר בית, נמשיך לעקוב מקרוב ככל האפשר אחר מצבם. כמובן, לא ננוח עד שכולם יחזרו הביתה בארצות הברית", אמרה.

איראן ארה''ב שחרור אסירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד