ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
לא יוכל להיכנס למדינה

ארה"ב הטילה סנקציות על מיליארדר רוסי-ישראלי

ארה"ב הטילה סנקציות על המיליארדר הרוסי-ישראלי מיכאיל פרידמן, ושלושה נוספים. "אליטות רוסיות עשירות צריכות לדעת שהן לא יכולות להפעיל עסקים כרגיל", אמר סגן שר האוצר האמריקאי

ארה"ב הטילה סנקציות על מיליארדר רוסי-ישראלי
המלחמה באוקראינה צילום: צבא אוקראינה

משרד האוצר האמריקאי הטיל ביום שישי סנקציות נגד ארבעה רוסים במועצת המנהלים של קבוצת אלפא, אחת החברות הגדולות ברוסיה הקשורות לנפט, גז טבעי ובנקאות. 

הסנקציות הן חלק מהמאמצים המתמשכים להטיל הגבלות על כלכלת רוסיה העשירים ביותר שלה, תגובה לפלישת רוסיה בשנה שעברה לאוקראינה ולמלחמה שבאה בעקבותיה. הסנקציות של משרד האוצר הוטלו על אנשי העסקים פיטר אבן, גרמן קאהן ואלכסיי קוזמיצ'ב ומיכאיל פרידמן אזרח רוסי-ישראלי.

"אליטות רוסיות עשירות צריכות לדעת שהן לא יכולות להפעיל עסקים כרגיל בזמן שהקרמלין מנהל מלחמה נגד העם האוקראיני", אמר סגן שר האוצר וולי אדייאמו. "הקואליציה הבינלאומית שלנו תמשיך לגבות דין וחשבון מאלו המאפשרים את הפלישה הבלתי מוצדקת לאוקראינה".

פרידמן נולד למשפחה יהודית בעיר לבוב שבמערב אוקראינה ב-1964, פרידמן למד במוסקבה והמשיך לבנות אימפריה עסקית עצומה הכוללת כל דבר מנפט וגז ועד בנקאות. הוא ידוע בעיקר כמייסד בנק אלפא, המוסד הפיננסי הפרטי הגדול ברוסיה.

על הארבעה כבר הוטלו סנקציות בבריטניה ובאיחוד האירופי. תחת הסנקציות החדשות של ארה"ב, הארבעה לא יורשו להיכנס לארה"ב או לעשות עסקים עם בנקים אמריקאיים.

למרות שפרידמן טיפח קשרים חזקים עם ממשל פוטין, הוא מעולם לא הפך לחלק מהמעגל הפנימי של הנשיא. יום לאחר הפלישה, הוא התבטא נגד המלחמה באוקראינה, וכינה זאת "טרגדיה" לשני הצדדים.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה סנקציות ארה''ב מיכאיל פרידמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד