ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
מתי נתניהו יוזמן לבית הלבן?

ארה"ב נגד לפיד: "מבקר ההסכם עם סעודיה כדי שלא יהיה הישג לנתניהו"

בכירים אמריקניים התייחסו לביקורת שמשמיע בימים האחרונים ראש האופוזיציה יאיר לפיד על ההסכם המתבשל עם סעודיה ואמרו: "לפיד באופוזיציה ומבקר את ההסכם עם סעודיה - כי הוא לא רוצה לתת הישג לנתניהו". הבכירים התייחסו גם לביקורת של רה"מ על הסכם עם איראן 

ארה"ב נגד לפיד: "מבקר ההסכם עם סעודיה כדי שלא יהיה הישג לנתניהו"
יאיר לפיד ובנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש האופוזיציה יאיר לפיד משמיע בימים האחרונים ביקורת על ההסכם שהולך ומתגבש עם סעודיה. בריאיון לחדשות 12 אמר, "ישראל לא יכולה להסכים להעשרת אורניום בסעודיה - כי זה מסכן את ביטחון ישראל, וזה מונח עכשיו על השולחן".

בתגובה גורמים בכירים בארה"ב אשר צוטטו ב'ווינט' מתחו עליו ביקורת חריפה ואמרו: "כשנתניהו היה באופוזיציה הוא ביקר את הסכם הגז עם לבנון שלפיד עשה, ויום אחרי שהפך לראש הממשלה הפסיק לדבר על זה. כעת, לפיד באופוזיציה ומבקר את ההסכם עם סעודיה - כי הוא לא רוצה לתת הישג לנתניהו".

הבכירים העריכו כי יהיה קשה לשכנע את כל הדמוקרטים לתמוך בהסכם עם סעודיה אך ציינו כי הנשיא ביידן יצליח במידה ויטיל את כל כובד משקלו בנושא.

על תמיכת הרפובליקנים אמרו: "זה נכון שנצטרך גם תמיכה רפובליקנית, אבל אנחנו מעריכים שמאחר שנתניהו רוצה את זה מאוד - הוא יעזור כאן".

על הסכם ההבנות של ארה"ב ואיראן נגדו יצא ראש הממשלה נתניהו אמרו הבכירים: "המטרה המרכזית הייתה לשחרר את האסירים האמריקנים. נתניהו חושש שזו התחלה של הבנות או הסכם, אבל האמת שכל מה שארה"ב רצתה זה לשחרר את האסירים, ובתמורה לשחרר לאיראנים כסף לסיוע הומניטרי".

הבכירים הוסיפו: "האם זה מאפשר אווירה טובה יותר לקידום נושאים אחרים? כן. אבל ככל שנתקרב לבחירות, אנחנו לא רואים חזרה להסכם הגרעין", אמרו. "יכול להיות שיהיו עוד הבנות קטנות".

הבכירים הבהירו: "יש ערבויות שכסף איראני לא יגיע לטרור. נעשה הכול כדי לוודא שהכסף לא יזלוג לטרור, אבל כסף הוא כסף ואתה אף פעם לא יכול לדעת".

לדברי הבכירים, ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיות מוזמן לפגישה עם ביידן סביב עצרת האו"ם, שתתקיים בחודש ספטמבר.

 

סעודיה ארה"ב יאיר לפיד בנימין נתניהו איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד