י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הקריטריון החדש

אושר לראשונה: אלו התרופות שתקבלו עליהן החזר מלא על מע"מ

הוועדה להחזר מסים עקיפים אישרה מבחן חדש שמאפשר החזר מע"מ לתרופות מצילות חיים ותרופות חמלה | הקריטריון החדש מאפשר לקבל החזר מלא על מע"מ ששולם ברכישת תרופות מצילות חיים שאינן בסל התרופות או תוכניות השב"ן

אושר לראשונה: אלו התרופות שתקבלו עליהן החזר מלא על מע"מ
בית מרקחת צילום: דוד כהן, פלאש 90

לבקשת השר דודי אמסלם ובהנחיית שר האוצר, הוועדה להחזר מסים עקיפים במשרד האוצר אישרה היום (ראשון) לראשונה תוספת קריטריון חדש לסל הקריטריונים של הוועדה המאפשר החזר מע"מ על תרופות מצילות חיים.

הוועדה, בראשות היועץ המשפטי של מנהל הכנסות המדינה באגף הכלכלן הראשי ובהשתתפות גורמי המקצוע מרשות המסים, אגף החשב הכללי ואגף התקציבים אישרה את הקריטריון לאחר עבודת מטה מקצועית במשרד האוצר שכללה הליך של התייעצות ציבור ומטרתו להקל על הנטל הכלכלי המוטל על חולים קשים הזקוקים לטיפול תרופתי מציל חיים ושעלותו השנתית עולה על 90,000 ש״ח.

הקריטריון החדש מאפשר לקבל החזר מלא על מע"מ ששולם ברכישת תרופות מצילות חיים שאינן בסל התרופות או תוכניות השב"ן. הקריטריון יחול על כל תרופה שתוגדר מצילת חיים, הן תרופות אונקולוגיות והן תרופות מצילות חיים שניתנות לטיפול במחלות אחרות.

בנוסף, הקריטריון מאפשר החזר תשלום המע"מ על יבוא תרופות חמלה שניתנות ללא עלות על ידי חברות תרופות לחולים במחלות קשות.

מנכ"ל משרד האוצר, שלומי הייזלר אמר: "מדובר בהחלטה ראשונה מסוגה של הוועדה להחזר מסים עקיפים במשרד האוצר מהווה תקדים חשוב להקלה בנטל הכלכלי שמוטל על ציבור החולים ומשפחותיהם. ההחלטה טומנת בחובה גם מימד ערכי ומוסרי המשקף את החשיבות והעליונות של הזכות לחיים. כולי תקווה שהצעד יקל נפשית וכלכלית על ציבור החולים ויקיריהם ויסייע בהצלת חיים".

 

תרופות סל תרופות החזר מס החזר כספי תשלומי מע"מ חולים בית מרקחת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד