כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
התחמקות מתשלום מס

חמישה נעצרו לאחר ניסיונות הברחה של אלפי סיגריות אלקטרוניות

רשות המסים ביצעה שורה של מעצרים לסיכול תופעת ההברחה של סיגריות אלקטרוניות. חמישה חשודים שונים נעצרו בניסיון להבריח אלפי סיגריות אלקטרוניות לישראל תוך התחמקות מקבלת אישורים של משרד הבריאות ומתשלום מסים

חמישה נעצרו לאחר ניסיונות הברחה של אלפי סיגריות אלקטרוניות
אלפי סיגריות אלקטרוניות צילום: דוברות רשות המסים

רשות המסים, באמצעות יחידת יס"מ (סמים-מכס) נתב"ג, ביצעה בימים האחרונים שורה של מעצרים לסיכול תופעת ההברחה של סיגריות אלקטרוניות. במסגרת פעילות מרוכזת זו נעצרו חמישה חשודים שונים, החשודים בניסיון להבריח אלפי סיגריות אלקטרוניות לישראל תוך התחמקות מקבלת אישורים של משרד הבריאות ומתשלום מסים.

מדובר במקרים נפרדים שבהם נעשה שימוש בשיטה דומה. החשודים ייבאו לארץ חבילות של סיגריות אלקטרוניות תוך שהם מצהירים כי מדובר במוצרים אחרים שלא חל עליהם מס קניה. המשלוחים מוענו לכתובות ואנשים שונים, חלקם מומצאים, ונשלחו למרכזי חלוקה בערים שונות בארץ, שבהן ניתן לאסוף חבילות מלוקרים. עם הגעת החבילות, שלחו החשודים שליחים לאסוף אותן מהלוקרים תמורת תשלום.

הסיגריות המוברחות יועדו למכירה בדרכים שונות. אחד החשודים שנעצרו הוא בעל פיצוציה באשקלון, אשר התכוון למכור את הסיגריות בפיצוציה. אחר ניהל עסק להפצת סיגריות אלקטרוניות דרך רשתות חברתיות. חלק מהחשודים חשודים גם במכירה של הסיגריות ללא אישורים מתאימים ומבלי שפתחו תיק ברשות המסים. החשודים נקטו בשיטות שונות על מנת להסוות את צעדיהם, לרבות שימוש בבלדרים לאיסוף הסחורה ושימוש במספרי טלפון שאינם ניתנים לשיוך למשתמש. בתקופה האחרונה ניהלה רשות המסים מעקב אחר דפוסי ההברחה הללו. כמו כן נערכו מעקבים אחר הבלדרים שנשלחו לאסוף את המשלוחים אשר הובילו למעצר היבואנים החשודים בהברחות.

תופעת ההברחה של סיגריות אלקטרוניות רווחת מאז הוחלט להשוות את שיעור המס המוטל על אותן סיגריות למס המוטל על מוצרי עישון אחרים. הטלת המס על סיגריות אלקטרוניות היא מהלך מתואם בין רשות המסים למשרד הבריאות, שמטרתו לצמצם את הצריכה של סיגריות אלקטרוניות המעלות את הסיכון למחלות לב ומחלות נשימה.

כיום, חל על סיגריות אלקטרוניות מס קניה בשיעור של 145% מהמחיר הסיטוני השכיח בתוספת 4.64 ₪ למ"ל אך לא פחות מ-8.9 ₪ למ"ל. במסגרת הפעילות הנוכחית בלבד, נחשפו ניסיונות להבריח אלפי סיגריות אלקטרוניות, תוך התחמקות מתשלום מס של מאות אלפי שקלים.

 

רשות המסים סיגריות אלקטרוניות הברחת סיגריות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד