י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
דורשים לעלות יהודים

מפגינים יוצאי אתיופיה חסמו את צומת הסינמה סיטי בירושלים

מפגינים מהעדה האתיופית פוזרו על ידי המשטרה בירושלים לאחר שלא נשמעו להוראות השוטרים. הפיזור התרחש תוך שימוש בפרשים לצורך פתיחת הציר לתנועה והשבת הסדר. המפגינים דורשים להעלות זכאי עלייה שנותרו באתיופיה נוכח מצב החירום שם

מפגינים יוצאי אתיופיה חסמו את צומת הסינמה סיטי בירושלים
מחאת יוצאי אתיופיה צילום: Chaim Goldberg/Flash90

המשטרה פיזרה מאות מפגינים מהעדה האתיופית שחסמו את צומת הסינמה סיטי בירושלים לאחר שמפרי הסדר במקום לא נשמעו להוראות השוטרים. המשטרה כרזה למפגינים לפנות את הצומת, המפגינים סרבו והחל פיזור תוך שימוש בפרשים לצורך פתיחת הציר לתנועה והשבת הסדר.

מהמשטרה נמסר: "בשלב זה הציר פתוח לתנועה אך ישנם עומסי תנועה באזור ועל כן, ציבור הנהגים מתבקש לבחור בדרכים חלופיות ולהימנע מלהגיע לאזור".

המפגינים יוצאי אתיופיה חסמו את צומת הסינמה סיטי בירושלים, בדרישה להעלאת זכאי העלייה שנותרו במדינה נוכח מצב החירום שם והסכנה בה נמצאים זכאי עליה רבים בשל מלחמות כנופיות במדינה. המוחים קראו "די לאפליה" והניפו שלטים עם תמונות של קרובי משפחתם, שנותרו באתיופיה.

דוד זרו, בן 24 מאור יהודה, סיפר לאתר 'הארץ' שסבו, סבתו ודודיו נמצאים בגונדר. "למה מדינת ישראל לא מעלה אותם? האמת היא פשוטה בגלל הצבע שלנו. את יהודי אוקראינה ידעו להעלות בזמן המלחמה, אותנו לא, בצבא הייתי לוחם בשריון, ועכשיו שתי אחיות שלי סיימו את השרות הצבאי. יש כאלו שממתינים שם כבר 30 שנה. עכשיו, בגלל הקרבות, זה נהיה דחוף יותר להעלות אותם".

הלחימה באתיופיה נמשכת באזורים נרחבים במדינה כשלוש שנים, לאחרונה הלחימה הגיעה למחוז אמהרה, בו נמצאת העיר גונדר. בעיר חיה קהילה של זכאי עלייה לישראל, המפגינים דורשים להרחיב את מעגל הזכאות לאזרחות של בני הקהילה. בשבוע שעבר חולצו במבצע מיוחד של ישראל מגונדר וכ-200 ישראלים וזכאי עלייה לבירה אדיס אבבה, המרוחקת מהקרבות.

 

 

ירושלים הפגנות אתיופיה הפגנת אתיופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד