כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
שר האוצר לשעבר

ביידן שוקל למנות יהודי דתי לשגריר בישראל

אחרי עזיבתו של טום ניידס את תפקיד שגריר ארה"ב בישראל, הנשיא ביידן שוקל למנות תחתיו את ג'ק לו, שהיה בעברו שר האוצר של ארה"ב. בבית הלבין נערכים להביא את לו לאישור הסנאט בשבועות הקרובים

ביידן שוקל למנות יהודי דתי לשגריר בישראל
פלאש 90

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מעוניין למנות את ג'ק לו לתפקיד שגריר ארה"ב בישראל, כך לפי פרסום "וואלה". לו כיהן בעברו כשר האוצר ושימש אף כראש הסגל של הבית הלבן בתקופת הנשיא אובמה.

המועמד לו הוא יהודי אורתודוקס, אשר מקפיד על שמירת שבת. לו אף שימש כאיש הקשר המרכזי של הממשל האמריקני לקהילה היהודית בארה"ב, מה שעשוי לסייע לו בתפקידו כשגריר בישראל.

בבית הלבן מקיימים בימים אלו בדיקת רקע מקיפה על עברו שלו, זאת לקראת הגשת מועמדותו באופן רשמי לאישור הסנאט, שצפויה להתקיים בשבועות הקרובים.

השגריר טום ניידס עזב את תפקידו לפני מספר שבועות, בתקופה המתוחה ביותר שידעו יחסי ארה"ב וישראל. עם זאת בראיון ל'ישראל היום', אמר: "לא אני זה שידרג את עצמי, אבל אני חושב שעשיתי עבודה די טובה. הנשיא אמר לי שיש לנו קשר בלתי ניתן לניתוק עם ישראל, ו'אל תהרוס אותו במשמרת שלך'. אז נשארו לי שבועיים, ועוד לא הרסתי אותו אז אני בסדר".

עוד הוסיף: "עבדתי עם שלושה ראשי ממשלה בשלוש שנים. זו לא היתה תקופה קלה. היו לי שלושה שרי ביטחון וכמה שרי חוץ. אני חושב שאני מסתדר עם אנשים. אכפת לי ממערכת היחסים הזו, גם אם אני לא תמיד מסכים. אני לא אומר דברים שליליים, אלא מנסה לעשות זאת בדרך חיובית".

שגרירות ארה''ב שגריר ארה"ב שימוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד