כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בשורה גדולה לחולי אקנה

מחקר חדש: מומלץ לטפל בלייזר תוך כדי נטילת רואקוטן

מחקר שפורסם השבוע מראה שלא רק שניתן לבצע טיפול בלייזרים תוך כדי נטילת רואקוטן אלא שאם נעשה כן - יהיו פחות צלקות. למחקר נכנסו מטופלות המקבלים רואקוטן לטיפול באקנה

מחקר חדש: מומלץ לטפל בלייזר תוך כדי נטילת רואקוטן
מכון לייזר צילום: פיקסביי

מחקר חדש עם בשורה גדולה לחולי אקנה: מותר ואף מומלץ לטפל בלייזר תוך כדי נטילת רואקוטן. בכל העולם, מזה שנים, ההנחיות הגורפות אומרות לחכות לפחות 6 חודשים מתום טיפול ברואקוטן עד התחלת טיפולים בלייזרים לשיפור הצלקות. המחקר שפורסם השבוע מפריך הדוגמא, מראה שלא רק שניתן לבצע טיפול בלייזרים תוך כדי נטילת רואקוטן אלא שאם נעשה כן - יהיו פחות צלקות.

אז מה הייתה מטרת המחקר: להעריך את הבטיחות והיעילות של לייזר אבלטיבי CO2 מקטעי במטופלים עם אקנה המקבלים רואקוטן. המחקר בהובלת פרופ׳ אופיר ארצי, רופא עור בכיר ומנהל המרכז לאסתטיקה, איכילוב.

איך בוצע המחקר: למחקר נכנסו מטופלות המקבלים רואקוטן לטיפול באקנה. רנדומלית, חצי מהפנים קיבלו 3 טיפולים, אחת לחודש, בלייזר אבלטיבי מקטעי מסוג CO2 (הלייזר הכי אגרסיבי). החצי השני לא טופל. 6 חודשים לאחר סיום הטיפול ברואוקטן החצי שלא טופל קיבל את אותם טיפולי לייזר. המטופלים היו במעקב אחר תופעות לוואי והתוצאה הקוסמטית הסופית נבחנה 6-9 חודשים לאחר טיפול הלייזר האחרון.

התוצאות: מספר הצלקות בצד שקיבל טיפולי לייזר במקביל לרואקוטן היה נמוך משמעותית מהצד שקיבל את טיפולי הלייזר מאוחר, בנפרד מרואקוטן שהותאמו לפי סוג עור המטופל.

מסקנה: המחקר מוכיח כי יש לבצע טיפולי לייזר במקביל לרואקוטן. לא נצפו תופעות לוואי מיוחדות והטיפול המשולב יפחית את מספר הצלקות ויביא לתוצאה האסתטית המיטבית. תוצאות המחקר משנות את התפיסה/ הדוגמה שיש להמתין עם טיפולי לייזר 6 חודשים לאחר סיום הטיפול ברואקוטן.

המחקר בהובלת פרופ׳ אופיר ארצי, רופא עור בכיר ומנהל המרכז לאסתטיקה, איכילוב.

מחקר לייזר מחקר ופיתוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד