כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
חודש וחצי אחרי אחותו

טרגדיה בחסידות: המלמד נפטר מהמחלה בגיל 47

הרה"ח ר' יעקב קוריץ ז"ל מחשובי חסידי לעלוב הלך לעולמו לאחר שנפטר לאחר שחלה במחלה הנוראה והוא בן 47 בלבד. שימש כמלמד בתלמוד תורה 'נודע בשערים' ברמת בית שמש והותיר אחריו שמונה ילדים מתוכם שלושה ילדים שטרם זכה  להשיא

טרגדיה בחסידות: המלמד נפטר מהמחלה בגיל 47
הרה"ח ר' יעקב קוריץ ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מבית שמש הגיעה הלילה הידיעה המעציבה על פטירתו בדמי ימיו של הרה"ח ר' יעקב קוריץ ז"ל מחשובי חסידי לעלוב שנפטר לאחר שחלה במחלה הנוראה והוא בן 47 בלבד. 

המנוח ז"ל נולד בבני ברק בכ"א אייר תשל"ו לאביו הרה"ח רבי אברהם פנחס קוריץ ז"ל, מחשובי חסידי לעלוב ומנהל ישיבת 'היכל אברהם אלימלך' בבני ברק ולאמה מרת מחלה בתו של הרב ירוחם ברנשטיין. 

בבית הוריו שהיה בית של חסד גדל והתחנך, בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו שתחי', בתו של הרב דוד שמואל קרויזר שליט"א. 

שימש כמלמד בתלמוד תורה 'נודע בשערים' ברמת בית שמש, ולאחר פטירת אביו לפני שש שנים התחיל לעבוד חצי יום יחד עם אחיו בקייטרינג המפורסם של קוריץ.

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי ר' יעקב היה אברך מלא אמונה שמחה וביטחון. מעולם לא שמעו אותו מתרעם או מתלונן, תמיד הודה לקב"ה על כל הטוב והחסד שגמל איתו. גמל הרבה חסדים ותמיד האיר פנים לכל אחד. בשנים האחרונות מאז שחלה הפך לסמל של קבלת ייסורים באהבה ובשמחה.

אחד החסידים מספר: כי "היה מיוחד במאור הפנים שלו, כשבאנו לגור בבית שמש קידם אותנו בברכה עוד היינו טריים בעיר והוא דאג תמיד לעדכן על כל ארוע או זיץ שעשו. אחרי לידות הכין אוכל למשפחה לשבת חבל על דאבדין". 

מדובר בטרגדיה שניה במשפחה שכן לפני כחודש וחצי נפטרה אחותו האישה הצעירה מרת ברכה עלקא (ברכי) איזנשטט ע"ה לאחר שחלתה במחלה הנוראה והיא בת 48 בפטירתה. 

הותיר אחריו דור ישרים מבורך, 8 ילדים, ששלושה ילדים טרם נישאו.

מסע הלוויה היום בשעה 13:00 מביתו ברחוב בן עזאי 26 בבית שמש דרך בית המדרש הגדול דחסידי לעלוב בעיר לבית החיים סגולה בפתח תקווה שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

חסידות לעלוב טרגדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד