כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הכרזת מלחמה

BYD הסינית מאיימת על המתחרים מהמערב ורותמת את המתחרות

יצרנית הרכב הסינית BYD שמכוניותיה נמכרות בישראל יצאה בקריאה לכל מתחריה בסין "להשמיד את האגדות הישנות". BYD מבקשת מהמתחרים להתאגד נגד יצרני הרכב המערביים שנכנסו לשוק הרכב הסיני

BYD הסינית מאיימת על המתחרים מהמערב ורותמת את המתחרות
BYD מכריזה מלחמה ביצרניות הרכב מהמערב צילום: רוני נאק

לא בכל יום יצרן רכב גדול ומוכר מכריז בלי בושה מלחמה על מתחריו, אבל כאשר זה קורה, זה קורה בגדול ובאופן אגרסיבי ובלתי מתנצל. כך, יצרנית הרכב הסינית BYD שמכוניותיה הן גם החשמליות הנמכרות ביותר בישראל יצאה בקריאה לכל מתחריה בסין "להשמיד את האגדות הישנות" - וכאשר BYD מבקשת מהמתחרים להתאגד ולהשמיד את האגדות הישנות, ברור לכולם למי היא מתכוונת: ליצרני הרכב המערביים שנכנסו לשוק הרכב הסיני לפני עשרות שנים וכעת מתמודדים לראשונה עם תחרות סינית חזקה.

הדברים הקשים האלה שהם בגדר הכרזת מלחמה לכל דבר בענף שבדרך כלל נחשב מאוד דיפלומטי ו"מנומס" נאמרו על ידי בכירים ב-BYD שלא טרחו לחזור בהם מדבריהם. כך, לדברי מייסד BYD וואנג שונפו אשר עומד כיום גם בראש היצרנית: "אני סבור שכעת הגיעה עיתם של מותגי הרכב הסינים. יש צורך אמוציונאלי אמיתי לכך ש 1.4 מיליארד סינים יראו כיצד מותג סיני הופך להיות מוביל עולמי". כלומר "תעזרו לנו להיות הרכב הסיני הנמכר ביותר בעולם".

BYD גם פירגנה למתחריה ושחררה סרטון בו רואים דווקא את המכוניות של המתחרה שלה דונגפנג אשר מציין את התרומה של דונגפנג לייצוא מסין. לחברת BYD יש סיבה טובה לרתום את המתחרים שלה לקרב על המערב: היא זקוקה להם כדי לחזק את המוניטין שלה דווקא כיצרנית רכב סיני, כלומר ככל שמכוניות סיניות יהיו יותר נפוצות בעולם והטכנולוגיה הסינית תהיה יותר נגישה, כך יהיה יותר ביקוש לרכב סיני ותהיה מספיק פרנסה לכולם.

לפי נתונים שפורסמו בסין, בחציון הראשון של השנה יוצאו מהמדינה 2.341 מיליון מכוניות, הישג משמעותי במיוחד לאור העובדה שהנתון הזה מציג זינוק של 76.9% ביחס למסירות אשתקד. בשנה הבאה הנתון הזה צפוי להיות אפילו יותר מרשים, אבל המהפכה לא בנויה על שחקן אחד. האם BYD תצליח לסחוף את המתחרים? רק ימים יגידו.

 

 

תחרות סין רכב חשמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד