ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
"צפוי לקבל החלטות"

המשבר בצה"ל: גלנט נמצא בעמדת התנגשות מול נתניהו

פערי העמדות בין ראש הממשלה וראש המל"ל לבין שר הביטחון ובכירי הצבא בנוגע למשבר בצה"ל מובילים להתנגשות נוספת בין נתניהו לגלנט לאחר שהאחרון מצדד בעמדת ראשי הצבא

המשבר בצה"ל: גלנט נמצא בעמדת התנגשות מול נתניהו
נתניהו וגלנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בכירים בצה"ל מבהירים היום (שני) כי במערכת הביטחון מבינים היטב את גבולות הגזרה ונוהגים באחריות במידע. זאת על רקע הפרסומים אמש לפיהם ראש הממשלה בנימין נתניהו נזף ברמטכ"ל ובבכירים נוספים בצמרת הצבא בעקבות פרסום ציטוטים של מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, מתוך שיחה שקיים עם טייסים. כך מפרסם הפרשן טל לב רם ב'מעריב'.

לדבריו, במערכת הביטחון סבורים כי חובתו של הצבא היא לפרסם תמונת המצב לציבור בישראל. בהקשר זה, אומרים גורמים ביטחוניים כי "לא ניתן לעצום עיניים ורצוי שגם שרי הקבינט יקבלו סקירה בנושא".

ברקע הפגישה שנערכה אתמול, הפרשן הצבאי מסביר את פערי העמדות בין הדרג הביטחוני לראש הממשלה וראש המל"ל צחי הנגבי, כששר הביטחון יואב גלנט נמצא בעמדת מערכת הביטחון מה ששם אותו בעמדת התנגשות מול ראש הממשלה נתניהו.

הפרשן טוען כי לאחר הסאגה הקודמת עם פיטוריו של גלנו שלא התממשו לבסוף, והניסיון לשדר עסקים כרגיל, לאחרונה שוב גוברת המתיחות השניים לטענתו בגלל הקשחת עמדותיו של נתניהו לגבי המשך החקיקה וביחס לצעדים שהוא מתכוון לעשות גם ללא הסכמות רחבות.

בשלב זה, גלנט אומנם אינו פועל כנגד ראש הממשלה, אבל את החלטותיו בתקופה הקרובה הוא צפוי לקבל במסגרת מה שהוא רואה כשיקולים למען בטחון המדינה, שקודמים לשיקולים אישיים ופוליטיים.

נזכיר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יזם ביום שישי שיחת ועידה עם שר הביטחון גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי והאלוף תומר בר, לאחר פרסום הציטוטים מפיו של מפקד חיל האוויר על פגיעה בכשירות החיל.

במהלך הפגישה ביקש רה"מ מהלוי ובר שיכחישו את הידיעות על פגיעה בכשירות ואמר: "זה צבא שמשתלט על מדינה, אתם פוגעים בהרתעה. למה אתם מוציאים כותרות כאלה?", הרמטכ"ל השיב לו: "אני לא יכול לעמוד מנגד כשהכשירות נפגעת". השיחה קדמה לפגישתם היום בצהריים שנקבעה מראש.

 

צה"ל יואב גלנט בנימין נתניהו הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד