א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
עובר לסוחר

האיראנים רוצים את הכסף שישוחרר בדולרים

איראן אישרה כי ארה"ב תפשיר את הכספים שמוקפאים בדרום קוריאה, וציינה כי היא רוצה אותם בדולרים ולא במטבע דרום קוריאני. על הכספים המוקפאים "ש לנו מספיק ערבויות מאמריקה"

האיראנים רוצים את הכסף שישוחרר בדולרים
דולרים. אילוסטרציה צילום: pixabay

על רקע הביקורת הרפובליקנית והדמוקרטית כאחד על ממשל ביידן לאחר שנחתם הסכם עם איראן לשחרור 5 אמריקאים בתמורה להפשרת כספים מוקפאים ושחרור חמישה איראנים, טהרן אישרה כי ביקשה ערבויות אמריקאיות לשחרור כספיה.

דובר משרד החוץ האיראני, נאסר כנעני, אמר היום (שני), כי ארצו הגיעה להבנות עם ארצות הברית בנוגע לשחרור האיראנים הכלואים שם, וכן לשחרור נכסים מוקפאים.

הוא הוסיף: "השגנו מספיק ערבויות מאמריקה, ואנו מקווים שכמה נכסים מוקפאים ישוחררו במהלך תקופה זו" עם זאת, הוא לא ציין את פרק הזמן שעשוי להידרש להעברת הכספים.

ייתכן שיידרש זמן רב להעביר את הכספים המוקפאים בדרום קוריאה, בהיקף של כ-6 מיליארד דולר. איראן לא רוצה לקבל את הכסף במטבע דרום קוריאני, כי הוא פחות בר-המרה מהאירו או מהדולר האמריקאי.

פקידים אמריקאים אומרים שדרום קוריאה שמעורבת בתהליך המרת המטבעות, מודאגת שהמרת 6 מיליארד דולר למטבעות אחרים בבת אחת תשפיע לרעה על שער החליפין והכלכלה. לכן הם יעבירו כמויות קטנות יותר של כסף לבנק המרכזי של קטאר.

דרום קוריאה איראן ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד