כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
למרות ההפחדות

סוכנות הדירוג פיץ' מותירה את דירוג האשראי של ישראל ברמתו הנוכחית

סוכנות הדירוג פיץ' אישרה מחדש את דירוג האשראי של מדינת ישראל ברמה של A+ | היא הותירה את תחזית הדירוג של ישראל על תחזית "יציבה" | בהודעה שפרסמה, החברה קובעת בין היתר כי הירידה בענף ההייטק נובעת בחלקה הגדול מהמצב השורר בתעשייה בכל העולם

סוכנות הדירוג פיץ' מותירה את דירוג האשראי של ישראל ברמתו הנוכחית
אילוסטרציה צילום: unsplash

חברת פיץ' מותירה את דירוג האשראי ברמתו הנוכחית. בהודעה שפרסמה החברה היא קובעת בין היתר כי הירידה בענף ההייטק נובעת בחלקה הגדול מהמצב השורר בתעשייה בכל העולם ורק בחלקה נובעת מהשלכות המאבק על מערכת המשפט. בעקבות כך, הבורסה בתל אביב, שהחלה את היום (שני) בירידות, עוברת להציג עליות.

לפי ההודעה שפרסמה החברה, הדירוג של ישראל, ברמה של +Aּ, מאזן בין כלכלה מגוונת ואיתנה, בעלת ערך מוסף גבוה ומדדים פיננסים חיצוניים חזקים לבין יחס חוב ממשלתי לתוצר גבוה, סיכונים ביטחוניים מוגברים ואי יציבות פוליטית המעכבת את ביצוע המדיניות.

בנוסף, החברה מאמינה כי לשינויים במערכת המשפט עשויה להיות השפעה שלילית על פרופיל האשראי של ישראל אם היחלשות האיזונים והבלמים של המוסדות יובילו לתוצאות מדיניות גרועות יותר או לסנטימנט שלילי מתמשך של המשקיעים או תחליש את מדדי הממשל.

לפי החברה, כמה מדינות שהעבירו צעדים מהותיים לצמצום האיזונים והבלמים של המוסדות ראו היחלשות משמעותית של מדדי הממשל של הבנק העולמי (WBGI), המשתנה בעל המשקל הגבוה ביותר במודל הדירוג הריבוני של החברה (SRM), לפעמים לאורך זמן. ההשלכות על מדדי הממשל של ישראל אינן ברורות. על פי החברה, לא סביר שהצעדים הנוכחיים יגרמו ליציאה מהותית של כישרונות והון במגזר ההייטק.

ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר סמוטריץ' הגיבו להחלטת חברת הדירוג: "אישרור דירוג האשראי של ישראל ברמה של A+ והותרת התחזית על ״יציבה״ מוכיחים את מה שחזרנו ואמרנו כל הזמן- כלכלת ישראל חזקה, יציבה ואיתנה. ישראל טובה לעסקים. מי שמשקיע בישראל- מרוויח.

המדיניות האחראית והשמרנית שמנהלים ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר סמוטריץ', שכוללת בין היתר תקציב עם יעד גירעון נמוך, הסכמי שכר ומדיניות שוק חופשי- מוכיחה שכלכלת ישראל מגוונת, בעלת ערך מוסף גבוה ומדדים פיננסים חיצוניים חזקים- כך קובע הדו״ח.

כשבוחנים את נתוני האמת של הכלכלה הישראלית, מתקבלת תמונה הפוכה מזאת שמנסים לייצר ערב ערב בערוצי החדשות.

אל מול קמפייני התבהלה השקריים ניצבים נתונים מצוינים ואנחנו נעשה הכןל כדי שכך יישאר".

דירוג אשראי הרפורמה המשפטית מערכת המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד