כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
בגין פוסטים בעד הכורדים

חברת פרלמנט גרמנית נעצרה בטורקיה ושוחררה לאחר לחץ

מחוקקת גרמנית נעצרה לזמן קצר בעת ביקורה בטורקיה. חברת הבונדסטאג ילידת טורקיה, אמרה שהיא נעצרה זמנית בגין "תעמולת טרור" ברשתות החברתיות ב-2019. היא קיצרה את ביקורה אצל קרובי משפחה אך הבטיחה שלא תשתוק בגלל המעצר

חברת פרלמנט גרמנית נעצרה בטורקיה ושוחררה לאחר לחץ
אנטיליה, טורקיה צילום: pixabay

המחוקקת הגרמנית גוקאי אקבולוט נעצרה בעת ביקור בטורקיה, ככל הנראה על רקע האשמות להפצת "תעמולת טרור". אקבולוט נעצרה במסגרת צו מעצר שהנפיקה טורקיה בנמל התעופה של אנטליה, למרות שהראתה דרכון דיפלומטי.

הפוליטיקאית, ממפלגת השמאל 'די לינקה', אמרה שגילתה שיש נגדה צו מעצר רק כשהיא הגיעה לשדה התעופה. אקבולוט מתחה שוב ושוב ביקורת על ממשלת טורקיה. היא פועלת למען ביטול האיסור על פעילותה של מפלגת הפועלים של כורדיסטן (PKK), המוגדרת כארגון טרור הן באיחוד האירופי והן בטורקיה.

משרד החוץ הגרמני אמר כי היה מודע למעצר, שהתרחש ב-3 באוגוסט. גם שגרירות גרמניה באנקרה וגם הקונסוליה באנטליה היו בקשר הדוק עם המחוקקת. "הממשלה הפדרלית התערבה בשמה ברמה גבוהה בערוצים שונים כדי להשיג את שחרורה המיידי של אקבולוט", מסר משרד החוץ הגרמני.

אקבולוט אמרה שהמעצר קשור לפוסטים ברשתות החברתיות משנת 2019, על פי הדיווחים, היא הובאה בפני שופט והוחזקה במעצר גם לאחר שכבר הזדהתה כחברה גרמנית בבונדסטאג.

אקבולוט הודתה לגורמים רשמיים על התערבותם, והוסיפה כי התקרית הראתה כי "אין הפרדת רשויות בטורקיה". היא קיצרה את ביקורה אצל קרובי משפחה אך הבטיחה שלא תשתוק בגלל המעצר.

"אל תדאגו אני לא אפחד מצו המעצר", היא כתבה בטוויטר. "באוקטובר אסע שוב לטורקיה כחלק ממסע המשלחת של הקבוצה הפרלמנטרית הגרמנית-טורקית, וכמו תמיד, לא אדבר פחות", כתבה.

המחוקקת נמצאת בפרלמנט הגרמני מאז 2017. היא נולדה בטורקיה וממוצא כורדי-עלווי.

גרמניה טורקיה כורדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד