כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הועידה בוטלה ואיתה ההשקעה

הבריטים הפסידו הרבה כסף לאחר פירוק ממשלת בנט לפיד

משלמי המסים הבריטיים ספגו מכה של 670,000 פאונד לאחר שפסגת הסחר עם ישראל בוטלה ברגע האחרון. כאשר הקואליציה של בנט איבדה את הרוב הועידה בוטלה ומשלם המסים הפסיד כסף

הבריטים הפסידו הרבה כסף לאחר פירוק ממשלת בנט לפיד
יאיר לפיד ונפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משלמי המסים הבריטיים ספגו מכה של יותר מ-670,000 ליש"ט (מעל שלושה מיליון שקלים) לאחר שברגע האחרון בריטניה נאלצה לבטל פסגת סחר עם ישראל. ההחלטה לבטל את הוועידה שהופסקה בלונדון באביב בשנה שעברה נחשפה במחלקת הסחר הבריטית.

כ-670,000 ליש"ט הושקעו בארגון האירוע ברמה הגבוהה שהיה אמור לכלול את ראש הממשלה דאז בוריס ג'ונסון וראש הממשלה הישראלי דאז נפתלי בנט, כך חושף ה'דיילי מייל' הבריטי.

הועידה נועדה "להציג את הכישרונות והכישורים המשותפים של חברות בריטיות וישראליות מובילות בעולם" ו"לייצר שיתוף פעולה גדול יותר בנושאים שונים כמו בינה מלאכותית, אבטחת סייבר ומדעי החיים" תוך דחיפה גדולה להסכם סחר דו-צדדי.

עם זאת, היה צורך למחוק את ההוצאות מהספרים כאשר הקואליציה של בנט איבדה באופן דרמטי את הרוב שלה באפריל שנה שעברה. "בשל אופי הביטול של הרגע האחרון, העלויות לא היו ניתנות להחזרה", נכתב במסמך של משרד הסחר.

דובר המשרד מסר לעיתון הבריטי: "אנחנו תמיד נותנים עדיפות לכסף של משלם המסים ועוקבים אחר הנחיות קפדניות לגבי כל הוצאות הממשלה, אבל ועידות גדולות דורשות תכנון ארוך טווח ולא תמיד אפשר לחזות כל אירוע. המסחר בין בריטניה לישראל משגשג, ובשנה שעברה היה 7.2 מיליארד ליש"ט. הנסיבות המשתנות למרבה הצער מנעו את התרחשות האירוע הספציפי הזה, ההשקעות שלנו נותרו חזקים, אנו פועלים לקראת הסכם סחר שיקדם טכנולוגיה וחדשנות בין שתי המדינות שלנו".

בוריס ג'ונסון ממשלת בנט לפיד בריטניה מסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד