י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
יסיים את הקרע בעם?

המתווה החדש שהציע השר לשעבר לנתניהו

הצעה חדשה שהניח השר לשעבר חיים רמון מעניק שוויון לקואליציה ולאופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים ללא יתרון ושליטה של הממשלה בהליך המינוי. שופט יצטרך לקבל לפחות 7 קולות מתוך 9 כדי להיבחר 

המתווה החדש שהציע השר לשעבר לנתניהו
בנימין נתניהו ויריב לוין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המחאה נגד החקיקה המשפטית החלה בעקבות כוונת הקואליציה לשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים, ובהמשך הקצינה למחוזות אחרים והתפזרה לנושאים נוספים כמו עילת הסבירות, חוסר השוויון בנטל ועוד.

מאחורי הקלעים יש מי שמנסים למצוא פתרונות ופשרות כדי לאחות את הקרע שנוצר בין ימין לשמאל ובין הקואליציה לאופוזיציה. הצעה שהגיש שר המשפטים לשעבר חיים רמון, יועץ לא רשמי לקואליציה, לראש הממשלה בנימין נתניהו, עשויה אולי להתקבל כמתווה מוסכם על ידי שני הצדדים.

לפי ההצעה שעליה מדווח עמית סגל ב'חדשות 12', במקום שני נציגי לשכת עורכי הדין - שני נציגי אופוזיציה. כך יהיו שלושה נציגי קואליציה, שלושה לאופוזיציה וכן שלושה שופטים. עוד מציע רמון כי כל שופט ימונה ברוב של 7 מתוך 9 ולא פחות מכך.

חיים רמון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90.

מתווה זה לדעתו של רמון, אמור להעניק לימין ביטחון שלא יידרס גם כאשר יהיו אולי בעתיד שוב באופוזיציה, ומצד שני, המתווה לא מגדיל את כוח הממשלה בהליך מינוי השופטים.

האם ההצעה תתקבל ותאומץ על ידי שני הצדדים, ימים יגידו.

בימים האחרונים דווח ב'ערוץ 14' על מתווה נוסף שהניח חבר הכנסת אליהו רביבו מ'הליכוד', שבינתיים נשאר כהצעה בלבד ולא אומץ על ידי מי מהצדדים.

ועדה לבחירת שופטים שוויון קואליציה אופוזיציה חיים רמון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד