כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
האיראנים על הגדר

הפעילות של משמרות המהפכה ומיליציות פרו-איראניות נמשכת

הקשר הסורי איראני נמשך כל הזמן, שר החוץ הסורי הגיע בסוף יולי לביקור רשמי בטהראן. במקביל לביקור שר החוץ, התכנסה בטהראן הוועדה הכלכלית המשותפת לשתי המדינות. מפקד כוח קדס במשמרות המהפכה, אסמאעיל קאא’ני, ביקר לאחרונה בסוריה ובלבנון

הפעילות של משמרות המהפכה ומיליציות פרו-איראניות נמשכת
פעילי חיזבאללה בגבול צילום: רשתות ערביות

שר החוץ הסורי הגיע בסוף יולי לביקור רשמי בטהראן, במהלכו נפגש עם בכירים איראנים, ובראשם הנשיא, שר החוץ ומזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי. במקביל לביקור שר החוץ, התכנסה בטהראן הוועדה הכלכלית המשותפת לשתי המדינות. במהלך דיוני הוועדה דנו בכירים משתי המדינות במימוש ההסכמים לשיתוף פעולה, שנחתמו במהלך ביקור הנשיא ראיסי בסוריה במאי 2023.

מפקד כוח קדס במשמרות המהפכה, אסמאעיל קאא’ני, ביקר לאחרונה בסוריה ובלבנון. במהלך ביקורו בסוריה הצהיר קאא’ני, כי אויבי איראן וסוריה יודעים שהיוזמה באזור נמצאת בידי “ציר ההתנגדות”.

מקורות סורים דיווחו על פעילות נמשכת של משמרות המהפכה ומיליציות פרו-איראניות במזרח סוריה, ייתכן על רקע היערכות לעימות אפשרי בין ארצות הברית למיליציות הנתמכות על ידי איראן באזור.

משלחת פרלמנטרית איראנית בראשות ראש ועדת המג’לס לביטחון לאומי ולמדיניות חוץ ביקרה בסוריה ובלבנון ונפגשה עם בכירים בשתי המדינות וכן עם נציגי ארגונים פלסטינים.

דובר משרד החוץ האיראני הביע את דאגת איראן מהתקריות האלימות, שהתרחשו לאחרונה במחנה הפליטים עין אלחלוה שבפרברי צידון בדרום לבנון. הוא הדגיש את הצורך באחדות בקרב הפלסטינים כדי שיהיה ניתן להקדיש את כל המשאבים להמשך המאבק נגד ישראל, כך דווח במרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית.

שרי הפנים של איראן ועיראק נפגשו בסוף חודש יולי במעבר הגבול בין שתי המדינות במסגרת ההיערכות לטקסי העלייה לרגל למקומות הקדושים לשיעה בעיראק הצפויים בחודש ספטמבר.

משלחת אנשי דת איראנים נפגשה בביירות עם מזכ”ל חיזבאללה, חסן נצראללה. במשלחת השתתפו חסן עאמלי, נציג מנהיג איראן במחוז ארדביל, וכמה מחברי “מועצת המומחים” האיראנית. בפגישה נכח גם שגריר איראן בבירות, מג’תבא אמאני.

בשיחה עם כתב סוכנות הידיעות תסנים האיראנית, אמר עאמלי, כי שוחח עם נסראללה בסוגיות הנוגעות לאזור ול”ציר ההתנגדות” וכי מזכ”ל חיזבאללה העביר מסר לדוברי האזרית באיראן, שבו קרא להם להישמע להנחיותיו של מנהיג איראן.

חיזבאללה איראן סוריה נסראללה משמרות המהפכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד