א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
תיעוד מתוך המלחמה

הכתבה הישראלית מועמדת לפרס בינלאומי

כתבה של העיתונאי איתי אנגל ב'עובדה' בה סיקר את מלחמת רוסיה-אוקראינה מפאתי קייב מועמדת לפרס בינלאומי יוקרתי בקטגוריית התחקירים

הכתבה הישראלית מועמדת לפרס בינלאומי
מלחמת אוקראינה-רוסיה צילום: צבא אוקראינה

תכנית התחקירים הישראלית "עובדה" מועמדת לפרס האמי הבינלאומי. סרטו של העיתונאי איתי אנגל, שתיעד את מלחמת רוסיה־אוקראינה מזירת הקרבות בפאתי קייב, מועמד בקטגוריית התחקירים. הוא יתמודד מול סרטים מבריטניה, ברזיל וטורקיה.

בסרט, ליווה אנגל עם הצלם אדי גרלד את הלוחמים והאזרחים בערים האוקראיניות קייב, גורנקה ואירפין. "תיעדתי הרבה מלחמות, ובחלקן הרגשתי שהכיתוב PRESS שבגב האפוד שלי יעזור. די מהר הבנתי שבמלחמה הזאת, זה לא המצב", סיפר אנגל על חוויית הסיקור.

אחרי כ-18 יום באוקראינה הבינו הכתב והצלם שצריך לחזור. "ידענו שזה ישמח את הקרובים אלינו, אבל מצד שני הרגשנו שזה המקום שאנחנו צריכים להיות בו", תיאר אנגל. "גם ככה היה צריך לחזור לישראל כדי להתחיל לערוך את הסרט ל'עובדה'. אולי יום אחד עוד נחזור לאוקראינה". 

טקס האמי הבינלאומי של האקדמיה הבינלאומית לאמנויות ומדעי הטלוויזיה יתקיים ב–27 בספטמבר. לפני שנתיים, זכתה בטקס הסדרה "טהרן" של כאן 11 - שעוסקת בפעולות המוסד הישראלי בתוך הרפובליקה האסלאמית - בפרס הדרמה הטובה ביותר.

מלחמת אוקראינה רוסיה תחקיר עובדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד