כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

עיתונאית פוטרה לאחר שנחשפו סדרת ציוצים אנטישמיים

עיתונאית מהערוץ הצרפתי 'פראנס 24' פוטרה לאחר שנחשפו סדרת ציוצים 'אנטישמיים'. בפוסט אחד היא שיבחה את המחבל עמר אבו לילא שביצע פיגוע ירי קטלני בצומת אריאל ב-2019

זירת הפיגוע בצומת אריאל
זירת הפיגוע בצומת אריאל צילום: שמעון חזן תיעוד מבצעי מד"א

רשת החדשות הבינלאומית הצרפתית 'פראנס 24' (France 24) ניתקה את קשריה עם עיתונאית שפרסמה ציוצים אנטי-ישראליים ואנטישמיים.

דינה אבי-סעב, כתבת בז'נבה, סירבה לחתום על אמנת האתיקה של התחנה והעסקתה הופסקה. אבי-סעב השתמשה בהאשטאג #Resistance (התנגדות) כאשר צייצה על רקטות שנורו מרצועת עזה לעבר ישראל. היא השוותה את ההפצצות הישראליות על בניינים ברצועת עזה לפיגועי אל-קאעידה ב-11 בספטמבר על מרכז הסחר העולמי בניו יורק והתייחסה למחבל עמר אבו לילא שנהרג על ידי הצבא הישראלי כאל "שהיד".

ב-2019 כוחות הביטחון חיסלו את המחבל עמר אבו לילא שביצע את הפיגוע בצומת אריאל. לוחמי ימ"מ כיתרו את הבית שבו הסתתר, ולאחר שפתח לעברם באש הוא נורה למוות.

בפיגוע נרצחו לוחם צה"ל, סמל-ראשון גל קיידאן (19) מבאר שבע והרב אחיעד אטינגר (47) מעלי. לוחם צה"ל אלכסנדר דבורסקי (19) מנצרת עילית נפצע בפיגוע באורח קשה.

זאת לא הפעם הראשונה שהערוץ מפטר כתבת אנטישמית. כתבת הערוץ בלבנון, ג'ואל מארון, פוטרה על ידי חברת ההפקה שבאמצעותה עבדה עבור France 24, בחודש מרץ האחרון בגלל פרסום ציוצים אנטישמיים.

העיתון היהודי הבריטי 'ג'ואיש כרוניקל' דיווח כי שני עיתונאים נוספים העובדים בערוץ France 24 ופרסמו הודעות אנטי-ישראליות, לילה עודה ושריף ביבי, חתמו על אמנת האתיקה. עודה, כתב הערוץ בירושלים, השתתף גם בסמינר אתיקה לעיתונאים שארגנה חברת האם של הערוץ.

 

 

 

צומת אריאל פיגוע טרור אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד