כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
שרד שלושה נסיונות

איש העסקים הישראלי חשף פרטים חדשים על ניסיון להתנקש בחייו

איש העסקים היהודי הגאורגי-ישראלי חשף פרטים חדשים על הניסיון של משמרות המהפכה להתנקש בחייו. הוא הצליח לשרוד בכל שלושת הניסיונות עקב התערבות כוחות הביטחון הגיאורגים

איש העסקים הישראלי חשף פרטים חדשים על ניסיון להתנקש בחייו
נופי גאורגיה צילום: יח"צ

איציק משה, איש עסקים יהודי מגאורגיה עם אזרחות ישראלית, חשף פרטים חדשים על ניסיונו של משמרות המהפכה להתנקש בחייו בגאורגיה ואמר כי הוא היה יעד לניסיונות התנקשות שלוש פעמים בשנה האחרונה בטביליסי, בירת המדינה ועיר הולדתו.

לפי ה'ג'רוזלם פוסט', הוא הצליח לשרוד בכל שלושת הניסיונות עקב התערבות כוחות הביטחון הגיאורגים. לדברי איש העסקים, שניים מניסיונות אלו היו תקיפות עם סכינים והשלישי היה אירוע ירי, שבמהלכו היתה תקלה בנשק.

משה אמר כי על פי חקירת הרשויות הגיאורגיות, משמרות המהפכה עומדים מאחורי התקפות אלו. משה נולד בגרוזיה בשנות ה-70 ועלה לארץ בגיל 12.

לאחר קריסת ברית המועצות חזר לארצו כנציגה הראשון של "הסוכנות היהודית" ולאחר שעזב את הסוכנות הקים ארגון בשם "בית ישראל", שמטרתו להעמיק את יחסי ישראל עם מדינות מזרח אירופה.

מאז מילא משה תפקיד חשוב ביחסים בין הרפובליקות העצמאיות של ברית המועצות לשעבר וישראל, ופעילות 'בית ישראל' בניהולו התרחבה כעת ל-18 מדינות.

לפי ה'ג'רוזלם פוסט', משה סבור שהרחבת פעילותו למדינות אחרות, כולל אזור דרום הקווקז, הניעה את משמרות המהפכה להתנקש בחייו.

לדבריו, בשל חשיבותו של דרום הקווקז עבור איראן, מאמציו לקרב את האזור הזה לישראל נחשבים ל"איום" על ידי הרפובליקה האסלאמית: "הם יודעים שיש לי הרבה קשרים גם בגאורגיה וגם בישראל, והם תכננו להרוג אותי כדי לנקום בישראל".

משה אמר כי ניסיון ההתנקשות התרחש מחוץ למשרד הארגון ברחוב הראשי של טביליסי.

בנובמבר שנה שעברה דיווחנו על מזימת התנקשות נגד אזרח ישראלי בגרוזיה על ידי כוח קודס של משמרות המהפכה, היעד לחיסול היה איציק משה, שחי תחת הגנה עקב תקיפות קודמות של הרפובליקה האסלאמית.

הצוות שהיה אמור לרצוח את משה היה מזוהה עם אל-קאעידה ורשת טרור הקיסטנית.

הקשר בין איראן לאל קאעידה אינו דבר חדש. ניסיון הפיגוע הזה שב וממחיש את הקשר ההדוק וארוך – השנים בין איראן לא לקאעידה, ובפרט את השימוש שעושה טהראן בארגון הטרור – שבכיריו אף מתארחים על אדמתה – כדי לקדם פגיעה באזרחים חפים מפשע תוך הסתרת אחריותה ומעורבותה הישירה. זאת, תוך שת"פ עם גורמי ג'יהאד עולמי מוכרזים והפרת נורמות בינ"ל. לאחר חשיפת הפרשה בגאורגיה על ידי כוחות הביטחון הגאורגיים התקיים שיתוף פעולה מודיעיני עם גורמים בקהילת המודיעין הישראלית.

גאורגיה משמרות המהפכה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד