ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
האשמות מפתיעות

החייל האמריקאי נכנס לצפון קוריאה בגלל 'אפליה בצבא ארה''ב'

סוכנות הידיעות הממלכתית של צפון קוריאה דיווחה כי החייל האמריקאי טראוויס קינג החליט להיכנס לשטח צפון קוריאה בחודש שעבר, בגלל שהוא "מאוכזב מהחברה האמריקאית הלא שוויונית"  

החייל האמריקאי נכנס לצפון קוריאה בגלל 'אפליה בצבא ארה''ב'
הגבול בין צפון לדרום קוריאה צילום: Pixabay

החייל האמריקני העצור בצפון קוריאה טראוויס קינג נכנס לצפון קוריאה בגלל "התעללות בלתי אנושית ואפליה גזענית בתוך צבא ארה"ב", כך טענה התקשורת הממלכתית של המדינה הקומוניסטית המבודדת בעולם.

עוד דווח, כי "הוא הביע נכונות לבקש מקלט בצפון קוריאה" לאחר שחצה את הגבול בחודש שעבר, כך מסרה סוכנות הידיעות הרשמית של פיונגיאנג בתגובה ראשונה על הסיפור.

קינג היה "מאוכזב מהחברה האמריקאית הלא שוויונית", דיווחה KCNA. חוקרים צפון קוריאנים הגיעו למסקנה כי הוא עבר מדרום קוריאה בכוונה ובצורה לא חוקית, בכוונה להישאר בצפון או במדינה שלישית, דיווחה סוכנות KCNA.

על פי הדיווחים, קינג, בן 23, עמד בפני עונשים מצד צבא ארה"ב כשחצה את המקום בזמן סיור אזרחי באזור הגבול המבוצר בין שתי הקוריאות. הוא האמריקאי הראשון שנעצר בצפון קוריאה במשך כמעט חמש שנים.

הפנטגון מסר כי אינו יכול לאמת את דבריו לכאורה של קינג. "העדיפות של המחלקה היא להביא את קינג הביתה. אנחנו עובדים בכל הערוצים הזמינים כדי להשיג את התוצאה הזו", אמר דובר הפנטגון.

בהצהרה נמסר עוד: "במהלך החקירה, טרוויס קינג אמר כי החליט לבוא לרפובליקה הדמוקרטית של צפון קוריאה הצפונית כיוון שהוא חווה התעללות בלתי אנושית ואפליה גזענית בצבא ארה"ב, הוא גם הביע נכונות לבקש להיות פליט בצפון קוריאה או במדינה שלישית, ואמר שהוא מאוכזב מהחברה האמריקאית הלא שוויונית".

בחודש שעבר, אחותו של קינג אמרה שהוא " לא הטיפוס שמסתבך בצרות". אחותו, ג'קדה גייטס, אמרה לחדשות NBC: "זה מטורף. בדיוק דיברתי איתו, 48 שעות לפני התקרית "אחי, הוא לא הטיפוס שמסתבך ככה, הכל רק נשמע מופרך" אמרה.

כזכור כפי שדיווחנו, קינג, חייל זוטר מכוחות ארה"ב בקוריאה, התמודד עם האשמות תקיפה בדרום קוריאה והיה אמור להיות מודח מהצבא האמריקני עם שובו לפורט בליס, טקסס בחודש שעבר.

אבל בזמן שהוא עבר במכס, הוא לא עלה למטוס כמתוכנן, כך אמרו גורמים אמריקאים ל-CNN. מלוויו לא יכלו ללוות אותו עד השער כדי לוודא שעלה. במקום זאת, הוא הזמין סיור עם חברה פרטית שמבצעת סיורים באזור הביטחון המשותף בתוך האזור המפורז, המפריד בין צפון ודרום קוריאה.

בעוד תיירים התעסקו בצילום תמונות, קינג רץ ללא הסבר מעבר לשטח של צפון קוריאה, עד ראייה באותו סיור ופקידים אמריקאים שמכירים את המקרה אמרו ל-CNN, כי בניגוד לרוב האזור המבוצר בכבדות, לקו הגבול בפועל בין צפון ודרום קוריאה אין מחסום פיזי.

קינג ניסה בתחילה להיכנס לאולם צפון קוריאני באזור הביטחון המשותף, כך אמר אחד הגורמים האמריקאים. אבל הדלת הקדמית הייתה נעולה - אז הוא רץ לחלק האחורי של הבניין, ואז הוא נלקח לתוך טנדר והורחק משם על ידי שומרים צפון קוריאנים, אמר הפקיד.

 

צפון קוריאה ארה''ב דרום קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד