כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
חשש לסיכון ולקרע

מפתח דוקרני נמצא בקיבת ילד בן 7

ילד בן שבע בלע מפתח קטנטן, הוריו הגיעו למיון אתמול בבית יד שרה בירושלים. בצילום חזה, מצא רופא ילדים את המפתח הזעיר כשהוא בקיבתו של הילד

מפתח דוקרני נמצא בקיבת ילד בן 7
המפתח בקיבת התינוק צילום: מרכז פרנקל לרפואה דחופה

משפחה ירושלמית שהתכוננה בהתרגשות לחזרה ללימודים, הגיעה הלילה בבהילות לחדר המיון "מרכז פרנקל לרפואה דחופה" ביד שרה, לאחר שהבת הגדולה התלוננה שמפתח יומן הכיתה שלה נעלם.

היעדר המפתח, הביא לדאגה מוחשית לאחר שעלה חשש שהאח בן ה-7 בלע את המפתח הקטנטן. דאגה שהבהילה אותו עם הוריו למיון ב"מרכז פרנקל לרפואה דחופה" בבית יד שרה בירושלים.

בצילום חזה, מצא רופא הילדים ד"ר חגי שטרן את המפתח הזעיר כשהוא בקיבתו של הילד. היותו של המפתח משונן ודוקרני חייב פעילות פולשנית של הוצאת המפתח מחשש לסיכון ולקרע במעבר למעי, ובשל כך הועבר התינוק לחדר ניתוח בבית החולים.

ד"ר יואל גיל, המנהל הרפואי בחדר המיון "מרכז פרנקל לרפואה דחופה" ביד שרה שיבח את ערנותם של ההורים. "הסכנות לילדים בבית גדלות משמעותית במהלך ימי החופש הגדול. אנו מטפלים בכל יום במקרי חירום קשים בשל אותן סכנות. החשש של ההורים במקרה הזה התברר כמוצדק במיוחד. אסור להזניח ולסמוך על פעולה טבעית שעלולה לגרום לנזק ולסכנת חיים של ממש".

יד שרה מפתח תינוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד