ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"סובסידיה"

טסלה מוזילה שוב את מחירי המכוניות

טסלה מורידה את המחירים של המכוניות שלה בסין, כך עולה ממחירונים חדשים שטסלה פרסמה בשוק הסיני. לחלק מהמכוניות יש הנחה במחיר של הרכב ואילו לחלק מהמכוניות יש הנחה אשר מתבטאת בסובסידיה של המחיר של הביטוח

טסלה מוזילה שוב את מחירי המכוניות
טסלה 3 - המחיר שוב יורד צילום: טסלה

טסלה שוב מורידה את המחירים של המכוניות שלה בסין, אבל ההנחות האלה – בינתיים - לא מגיעות לישראל. כך עולה ממחירונים חדשים שטסלה פרסמה בשוק הסיני. ההנחות שטסלה נותנת בסין מתבטאות בשתי צורות: לחלק מהמכוניות יש הנחה "אמיתית" במחיר של הרכב ואילו לחלק מהמכוניות יש הנחה אשר מתבטאת בסובסידיה של המחיר של הביטוח, כל עוד הלקוחות קונים את המכוניות בתנאים של טסלה.

כך, הגרסה הבסיסית של טסלה Y עבור שוק הרכב הסיני שעולה שם מחיר שהוא שווה ל-43,200 דולר מוזלת למחיר אשר שווה ל-41,300 דולר, כלומר יש כאן הנחה נאה של 1,900 דולר. לצד הגרסה הזו, טסלה מוזילה את גרסת הביצועים של מודל Y מסכום ששווה ערך ל-51,100 דולר לסכום ששווה ערך ל-48,200 דולר, כלומר גם כאן יש הנחה יפה של 1,900 דולר ללקוחות טסלה בסין.

אבל החדשות היותר חשובות לא נוגעות בדיוק להנחה אלא למה שמכונה "סובסידיה" של ביטוחים. לפי טסלה, מחירה של ה – 3 עמד השבוע על 31,500 דולר אבל אחרי ההטבה המחיר שלה יורד ל-30,400 דולר. אבל ההטבה הזאת כאמור אינה הטבה לכל אחד ואינה הטבה על כל מכונית: לטסלה יש תנאי, שהמכוניות שיקבלו את ההטבה הן רק אלה שמחכות במלאי של היצרנית למכירה מהירה בסין עד ה-30 לאוגוסט, כלומר מי שרוצה את ההטבה הזאת צריך לפעול תוך שבועיים.

על פניו, זו הטבה טובה ללקוחות בסין אבל דבר אחד אינו ידוע לפחות לא כעת: האם ההטבה הזאת היא הטבה שמיועדת בעצם לעשות אצל טסלה "ניקוי מדפים" לקראת אחד הדגמים החמים והמעניינים ביותר של טסלה: ה-3 המחודשת, כלומר גרסתה של טסלה 3 המשופרת שצפויה לרדת מפסי היצור שלה בשנחאי בעוד כמה שבועות.

הטסלה 3 המחודשת שבטסלה מכנים גם "היילנד" היא אחד הסודות הכמוסים ביותר של תעשיית הרכב העולמית, כי אף אחד לא יודע כיצד היא נראית, איזו סוללה יש לה ומה היא מסוגלת לעשות.

 

סין הנחה טסלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד