כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מסוגלים לישועה

פרויקט מיוחד: 40 ימי תפילה בעשרת המקומות הקדושים ביותר

שליחים של הקופה יגיעו בכל יום ויום, מראש חודש אלול ועד יום הכיפורים, להתפלל על התורמים בעשרת המקומות שנודעו כמסוגלים לישועה באופן מיוחד • מהכותל המערבי וקבר רחל, ועד לציוני האור החיים הקדוש ורבי לייב בעל הייסורים – הרשימה המלאה

פרויקט מיוחד: 40 ימי תפילה בעשרת המקומות הקדושים ביותר
המקומות הקדושים צילום: יח"צ

40 ימי החסד והרחמים שבהם פתוחים שערי שמים, מתחילים עם כניסתו של חודש אלול, ונמשכים עד צאתו של יום הכיפורים. ב-40 ימים אלו יש בידו של כל אחד ואחד מאתנו הכח לעצב במו ידיו את השנה הבאה לטובה עליו ועל משפחתו. האם תהיה זו שנה של שפע ברכה והצלחה, או חלילה וחס שנה מלאת אתגרים קשים ומורכבים.

למסירת שמות ל-40 יום ב-10 מקומות קדושים >>>

מנהג ישראל מקדמת דנא, להרבות בימים אלו באמירת תהילים, בעשיית מעשי צדקה וחסד, ולפשפש במעשים כדי לשוב בתשובה שלמה על כל החטאים.

רבים נהגו לפקוד בימים אלו את ציוני הצדיקים והמקומות הקדושים, והמנהג לפקוד את קברי האבות והצדיקים בערב ראש השנה אפילו מובא בהלכה.

עם זאת, רוב האנשים מוגבלים בזמן ובניידות. לא כל אחד יכול להגיע בכל יום במשך 40 יום, להתפלל במקומות קדושים, בוודאי שלא להתפלל בכל המקומות הקדושים בו זמנית.

למסירת שמות ל-40 יום ב-10 מקומות קדושים >>>

למקום הזה נכנסת 'קופת העיר' עם פרויקט מיוחד, במסגרתו מונו עשרות שליחים נאמנים, יהודים תלמידי חכמים שראויים להתפלל על עצמם ועל אחרים, ואלו נשלחים יום יום למקומות הקדושים השונים, כדי להעתיר בתפילה ובתחנונים על התורמים הנכבדים.

כך מצטרפת לה מצוות הצדקה של התורמים, שכספם מופנה להחזקת משפחות נזקקות ותלמידי חכמים עניים, וחוברת לה יחד עם התפילות הנרגשות של שליחי 'קופת העיר' – לפעול ישועה ולהביא לכך שבימי הדין הבאים עלינו לטובה, נצא בדימוס, ונזכה שתיגזר עלינו שנה טובה ומתוקה.

ואלו הם עשרת המקומות שבהם יתפללו שליחי 'קופת העיר' בכל יום ויום מראש חודש אלול ועד יום הכיפורים: הכותל המערבי, מערת המכפלה, קבר רחל, ציון הרשב"י הקדוש שבמירון, עמוקה, ציון האר"י הקדוש שבצפת, בקבר השל"ה הקדוש בטבריה, בציון האוה"ח הקדוש בהר הזיתים, בציון הרה"ק רבי גדליה משה מזוועהיל בבית העלמין 'שייח באדר', ובציונו של רבי לייב בעל הייסורים בבית החיים העתיק שבצפת.

נדגיש שהמקומות וסדרי התפילה שייאמרו בהם נבחרו בקפידה על ידי מרנן ורבנן גדולי ישראל זצ"ל ושליט"א, שהעידו כי בכוחן של תפילות אלו במקומות קדושים אלו, לפעול ישועה באופן על טבעי, בכח התפילה ובכח מצוות הצדקה.

שנזכה כולנו לכתיבה וחתימה טובה, ולשנה טובה ומתוקה, אמן.

למסירת שמות ל-40 יום ב-10 מקומות קדושים >>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד