ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
מהלך חסר תקדים

טיהורים בצמרת: הנשיא הסיני מכין את ארצו למלחמה

נשיא סין פיטר את הפיקוד העליון שאחראי לכל 400 ראשי הנפץ הגרעיניים המוערכים בסין. הנשיא הסיני שוקל להשתמש בכלי הנשק הקטלניים ביותר שלו, או לפחות מאיים להשתמש בהם

טיהורים בצמרת: הנשיא הסיני מכין את ארצו למלחמה
חיילי צבא סין צילום: צבא סין

המגזין האמריקאי "ניוזוויק" פרסם מאמר של העיתונאי והפרשן הפוליטי הסיני גורדון ג'י צ'אנג, המדבר על פיטורים, היעלמויות ומקרי מוות בקרב מנהיגי הצבא הסיני לאחרונה, הוא סבור שיש לזה קשר להכנות של נשיא סין שי ג'ינפינג למלחמה.

ג'אנג, מחבר הספר "התמוטטות הקרובה של סין", אמר במאמרו בניוזוויק כי שי ג'ינפינג פיטר את הפיקוד העליון של יחידת הטילים הסיני, שאחראי לכל 400 ראשי הנפץ הגרעיניים המוערכים שיש בידי סין.

הוא הסביר כי הנשיא הסיני פיטר הן את מפקד כוח הטילים, לי יוצ'או, והן את הנציג הפוליטי שלו, שו ג'ונגבו, בצעד שהוגדר כחסר תקדים, והוסיף כי המנהיגים הנ"ל מסתתרים מאז פיטורים.

לפי הדיווח, גם סגנו של לי, ליו גואנגבין, וסגנו לשעבר, ג'אנג ז'נג'ונג, נעלמו, וזה קרה במקביל לדיווחים שמפקד צבאי אחר, וו גוואה, סגן מפקד נוסף של כוח הטילים, נמצא מת בתחילת יולי.

בהתבסס על אותם אירועים, נראה שהנשיא הסיני שוקל להשתמש בכלי הנשק הקטלניים ביותר שלו, או לפחות מאיים להשתמש בהם. "במילים אחרות, נראה שסין מתכוננת לצאת למלחמה".

הוא מציין כי פיטורי שני מפקדים במקביל של יחידת הטילים הם חסרי תקדים, וגם מינוי אישים לתפקידיהם שמילאו תפקידים בשאר שלוחות הצבא הוא חסר תקדים.

סין מלחמה טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד