כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

"מקווה שזה איפס אותך": שוטרים נאשמים בתקיפת עצורים

כתבי אישום הוגשו נגד שני שוטרים שתקפו חשודים בעת שהיו עצורים

"מקווה שזה איפס אותך": שוטרים נאשמים בתקיפת עצורים
אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה לבית משפט השלום בירושלים שני כתבי אישום נגד השוטרים אברהם גריפאת ומנחם חג'ז בגין תקיפת עצורים בעת שהיו אזוקים. על פי אחד מכתבי האישום, שהוגשו באמצעות עו"ד סיון דוק ונחקרו על ידי צוות ירושלים במחלקה לחקירות שוטרים, המתלונן נעצר על ידי מספר שוטרים, ביניהם גריפאת, לאחר שנחשד בביצוע עבירה פלילית.

המתלונן הובל לתחנת המשטרה, שם הושב בחצר התחנה כאשר גבו נשען על ספסל אבן כשהוא תחת השפעת אלכוהול בעודו כבול באזיקים. בשלב זה, בעוד גריפאת ושוטר נוסף עישנו סיגריה, התרומם המתלונן מהקרקע מספר פעמים, כאשר בכל אחת מן ההזדמנויות, הושב בחזרה על ידי השוטרים, עד שהושב על גבי הספסל.

בשלב מסוים פנה המתלונן לגריפאת, ביקש כי יישב לצידו ונגע קלות ברגלו. גריפאת הורה למתלונן להפסיק לגעת בו ובפעם השלישית בו נגע המתלונן ברגלו, גריפאת סטר למתלונן בלחיו. בחלוף מספר שניות שאל המתלונן את גריפאת מדוע סטר לו, ובתגובה השיב גריפאת 'לך לבית משפט להתלונן, אני מקווה שזה איפס אותך קצת'. כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירה של תקיפה סתם.        

על פי כתב אישום אחר נגד הבלש חג'ז, המתלונן נעצר ונאזק על ידי מספר שוטרים, ביניהם חג'ז, לאחר שהתנגד לפריצה וחיפוש בביתו, עד אשר תגיע אימו למקום. המתלונן ביקש כי ידיו ישוחררו מהאזיקים ואמר כי אין בכוונתו לברוח, אף שעמד קרוב לדלת. בשלב זה תפס אחד השוטרים בידיו של המתלונן ובין השניים החל מאבק אשר במהלכו נדרש המתלונן להירגע.

מיד לאחר מכן אמר המתלונן לאחד השוטרים 'בוא נראה אותך מרגיע אותי'. בשלב זה תפס אחד השוטרים את ידיו של המתלונן, משך אותו אליו והרחיק אותו מאזור הדלת. אז תפס חג'ז את ידו השמאלית של המתלונן ומשך אותו לכיוונו, לפט את צווארו של המתלונן, הפיל אותו ארצה ובעט בו בפניו.

 כתוצאה ממעשיו של חג'ז, נגרמו למתלונן חבלה באפו ושפשופים בגופו. בתום האירוע, ציין חג'ז בכזב כי המתלונן התרומם לאחר שהופל ארצה ומשהיווה עליו איום הוא נאלץ לבעוט בו בפניו לשם הגנה עצמית. כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירה של תקיפה הגורמת חבלה ממשית.

ממשטרת ישראל נמסר: "לאחר בחינת חומרי החקירה שהגיעו בימים האחרונים למחלקת משמעת, נשקול נקיטת אמצעים מנהליים, כמקובל".

אלימות שוטרים כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד