כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
פעמיים עיר הבירה

אורוגוואי הודיעה כי תפתח משרד דיפלומטי בירושלים

אחרי פרגוואי, אורוגוואי הודיעה כי תפתח משרד דיפלומטי בבירת ישראל. שר החוץ אלי כהן נפגש עם הנשיא ועם שר החוץ של אורוגוואי שהודיעו על פתיחת משרד דיפלומטי לקידום שיתופי פעולה בתחום החדשנות בירושלים

אורוגוואי הודיעה כי תפתח משרד דיפלומטי בירושלים
שר החוץ אלי כהן עם נשיא אורוגוואי, לואיס אלברטו להקייה פאו צילום: משרד החוץ

שר החוץ אלי כהן נפגש עם נשיא אורוגוואי, לואיס אלברטו להקייה פאו (בשולי אירועי ההשבעה של נשיא פרגוואי באסונסיון) ושר החוץ של אורוגוואי, פרנסיסקו בוסטייו בונאסו, בביקורו המדיני במונטבידאו בירת אורוגוואי.

בפגישות סוכם כי אורוגוואי תחנוך בקרוב משרד דיפלומטי לשיתופי פעולה בתחום החדשנות בירושלים בירת ישראל. שר החוץ כהן הזמין את נשיא אורוגוואי, להקייה פאו, לביקור בישראל במהלכו יחנך משרד החדשנות בירושלים.

כמו כן דנו השרים בהרחבת מכסות יבוא הבשר מאורוגוואי לישראל, מהלך שיוריד את עלות הבשר המגיע לארץ ויסייע במאבק ביוקר המחייה. בפגישות העלה שר החוץ כהן בפני הנשיא ושר החוץ של אורוגוואי את חשיבות המאבק בניסיונות האיראניים להרחיב את פעילותם ביבשת אמל"ט, והצורך לפעול באופן מיידי למנוע מאיראן להגיע ליכולת גרעינית.

שר החוץ אלי כהן: "אנחנו ממשיכים לחזק את מעמדה הבינ"ל של ירושלים בירת ישראל. כשנכנסתי לתפקידי בתחילת השנה, הצבתי יעד להכפיל את מספר הנציגויות הדיפלומטיות בירושלים והשבוע אנחנו עושים שני צעדי חשובים להשגת היעד. אורוגוואי היא מידידותיה החשובות של ישראל באמריקה הלטינית, והחלטת הנשיא להקייה פאו, לפתוח משרד חדשנות בירושלים, תקדם את היחסים בין המדינות ואת קשרי הכלכלה והמסחר ביננו".

רקע: לאורוגוואי תפקיד היסטורי חשוב בהקמת מדינת ישראל. הדיפלומט האורוגוואי, אנריקה רודריגז פבריגט, היה חבר בועדת אונסקו"פ שהביאה לעצרת האו"ם את תוכנית החלוקה ב-1947.

לאור תפקידה המרכזי של אורוגוואי בהקמת המדינה, שגרירות ישראל במונטבידאו היתה השגרירות הישראלית הרביעית בעולם (בין היתר שירת בה הנשיא החמישי יצחק נבון, בתפקיד מזכיר שני).

ביקורו של שר החוץ אלי כהן באורוגוואי הוא ביקור שר חוץ ישראלי ראשון במונטבידאו ב-40 השנים האחרונות, הביקור הקודם היה של שר החוץ יצחק שמיר ז"ל בשנת 1982.

ירושלים משרד החוץ אלי כהן פראגווי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד