כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לראשונה ביבשת

טסמניה אסרה הצגת הצדעות וסמלים נאציים באוסטרליה

אוסטרליה מתמודדת לאחרונה עם שפע של אירועים נאציים בגלוי ואיומים אלימים באינטרנט נגד יהודים. מדינת טסמניה ביבשת אוסטרליה הפכה כעת למדינה האוסטרלית הראשונה שמוציאה מחוץ לחוק את ההצדעות והסמלים של הנאצים

טסמניה אסרה הצגת הצדעות וסמלים נאציים באוסטרליה
צלב קרס צילום: Pixabay

מדינת האיים האוסטרלית טסמניה הפכה לראשונה ביבשת למי שאסרה הצדעה הנאצית והצגת סמלים נאציים עם העברת חוק חדש. החקיקה כוללת איסור על סמלים כמו צלבי קרס וכן הצדעה נאצית, והצדעה הקשורה לנאציונל-סוציאליסטים הגרמנים ולפשיסטים האיטלקיים של המאה ה-20 שרצחו ועינו מיליונים, כולל יהודים, ומיעוטים נוספים.

"אנו מגנים בחריפות כל גילוי של שנאה בקהילה שלנו, ואני מאוד שמח שפעלתי באופן אישי להביא את החוק החשוב שיעזור לנו לספק קהילה בטוחה ואכפתית יותר לכולם", כך אמרה התובעת הכללית של טסמניה ושרת המשפטים אליז ארצ'ר.

החוק צפוי להיכנס לתוקף בשבועות הבאים ויגרור עונש מאסר של שלושה חודשים לעבריינים. "הממשלה שלנו מכירה בכך שסמלים נאציים משמשים לקידום שנאה לא רק נגד יהודים אלא גם קבוצות מיעוט אחרות", אמרה שרת המשפטים בהודעה לעיתונות של הממשלה.

הצעת החוק בטסמניה היא הראשונה באוסטרליה שאוסרת את ההצדעה הנאצית, אך הצגת צלב קרס נאסר כבר במדינת ויקטוריה בשנה שעברה והממשלה הפדרלית בוחנת גם חקיקה לאסור מכירה והצגה פומבית של סמלים ואביזרים נאציים.

ויקטוריה בודקת כעת לאסור גם את ההצדעה הנאצית לאחר שניאו-נאצים הופיעו באירוע קהילתי במלבורן והחלו להצדיע הצדעות נאציות מגרמניה של שנות ה-30.

הצדעה נאצית אנטישמיות צלב קרס אוסטרליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד