כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
נחלצו בנס

זוג חרדי עבר לינץ' מזעזע בדרכו לחדר הלידה

מחבלים מעיסוויה תקפו באבנים, זיקוקים ואגרופים בני זוג חרדי ביום שבת שהיו בדרכם להדסה הר הצופים. "אשתי בקבלה לקראת לידה ואני הלכתי למיון"

זוג חרדי עבר לינץ' מזעזע בדרכו לחדר הלידה
רכבם של בני הזוג לאחר האירוע צילום: הקול היהודי

ערבים תקפו בני זוג חרדי שעשה את דרכו ללידה. האירוע התרחש בשבת האחרונה. אליהו ובלה שטיבל תושבי היישוב מיצד שבגוש עציון יצאו בשבת האחרונה אל המרכז הרפואי הדסה בהר הצופים לקראת לידת בנם, ורק בנס הצליחו להגיע.

באתר 'הקול היהודי' תיאר אליהו את רגעי האימה שעברו עליהם, הוא היה נסער גם שבזמן השיחה חלפו כבר 4 ימים מאז האירוע. בשל עבודות בניה בסביבת הר הצופים בני הזוג פספסו את הפניה לבית החולים, ומצאו את עצמם ממשיכים ישר לתוך שכונת עיסוויה.

הם הגיעו לצומת שבו היו קבוצה גדולה של צעירים ערבים, ואלו מצידם התחילו לבלבל אותם, והפנו אותם לכיוונים לא נכונים.

הרכב לאחר התקיפה: צילום הקול היהודי

אליהו סיפר שהגיע ערבי מבוגר ואמר לי "בא בא, מה אתה עושה פה תיסע אחרי. התחלתי ליסוע אחריו, ותוך כדי שאני פונה פניית פרסה, מישהו זרק עלינו בקבוק פלסטיק מאחור, ומאותו הרגע התחילו לזרוק עלינו פשוט מטר של אבנים ושל זיקוקים. פוצצו את השמשה מאחור, אבנים וזיקוקים בכמויות אדירות. כאילו הם מוכנים לזה שרק ייכנס יהודי והם יעשו בו לינץ. התפוצצו לנו זיקוקים ממש על הרכב. כל זה תוך כדי שאשתי באמצע צירים עם התומכת לידה מאחורה. אני בלבוש חרדי בשבת, והם רואים אישה מאחורה, שאלנו אותם איך מגיעים להר הצופים, היה ברור שאנחנו בדרך לבית חולים ללידה. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם הייתי נוסע לפי מה שבהתחלה הצעירים הערבים כיוונו אותי".

בעוד אליהו מבצע פניית פרסה "פתאום אחד, נראה בן 16, פתח לי את הדלת, תפס לי את הראש, התחיל לתת לי בוקסים בפנים, וניסה להוציא אותי מהרכב. עד עכשיו מהעזות אני לא נרגע. דחפתי אותו סגרתי את הדלת והוא מנסה שוב לפתוח. ואני סוגר והוא שוב פותח".

בתושייה רבה, הצליח שטיבל להדוף את הנער ולהמשיך בנסיעה אחרי הנהג המבוגר, אך עדיין לאורך כ-200 מטר המשיכו הזיקוקים להתפוצץ על הרכב.

הוא סיפר כי אשתו חיכתה ללידה והוא הלך להיבדק במיון. "אשתי גם בכל הזמן של הלידה לא חשבה על זה, ורק עכשיו מתחיל לה הכל. היא ממש לא מסוגלת לישון. גם אני וגם אשתי עכשיו בהתמודדות קשה יש לנו סיוטים אבל ב"ה "חוסן" של גוש עציון מאד עוזרים לנו".

בסיום השיחה אמר אליהו "הדבר הגדול שצריך לומר - זה נס גדול. ה' הציל אותנו וב"ה הסיפור נגמר בבן זכר".

 

הקול היהודי עיסוואיה הדסה הר הצופים מחבלים פורעים ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד