כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
השתוללו בקמפוס

מפגינים פרו-פלסטינים פצעו עובד אוניברסיטה

מפגינים פרו-פלסטינים פצעו עובד אוניברסיטה בזמן שהפגינו נגד הרצאה של קבוצת הסברה פרו-ישראלית. הפדרציה הערבית-פלסטינית של ברזיל כתבה לפני האירוע כי "האוניברסיטה לא יכולה להיות במה להגנה על משטר אפרטהייד"

מפגינים פרו-פלסטינים פצעו עובד אוניברסיטה
משטרת ברזיל צילום: pixabay

 מפגינים פרו-פלסטינים פצעו עובד אוניברסיטה בזמן שהפגינו נגד סניף ברזילאי של קבוצת הסברה פרו-ישראלית. 

אנדרה לייסט, מנהל ארגון Stand With Us בברזיל, דיבר על דרכים שבהן טכנולוגיות ישראליות יכולות לסייע בפיתוח אזור האמזונס באוניברסיטה הפדרלית של אמזונס במנאוס ביום חמישי האחרון, בזמן הזה מפגינים התעמתו עם עובדי אבטחה ועובדי אוניברסיטה אחרים מחוץ לאולם ההרצאות.

מנאוס, בירת מדינת אמזונס שבצפון ברזיל עם אוכלוסייה של למעלה מ-2 מיליון, היא ביתם של כ-200 משפחות יהודיות. ברזיל היא ביתם של קהילה יהודית בת 120,000 איש.

על פי דיווחים מקומיים, היועצת של רקטור האוניברסיטה עזבה את המקום עם אף שבור לאחר שניסתה לשמור על בתה. גם כמה סטודנטים שנכנסו להרצאה הוטרדו, ושוטרים ליוו את לייסט אל המקום והחוצה ממנו. על פי הדיווחים, מפגין אחד נעצר לאחר שדחף שוטר אך שוחרר מאוחר יותר.

"האבטחה ההדוקה הייתה תואמת את ההשמצות הנרחבות עלי ועל ישראל", כתב מאוחר יותר לייסט ברשת החברתיות. "הקיצוניות של מיעוט לא מייצגת את האוניברסיטה והסטודנטים".

המפגינים כינו את לייסט, יהודי יליד ברזיל ששירת בחיל האוויר הישראלי בין השנים 2011-2013, "מגן של משטר האפרטהייד של ישראל". הפדרציה הערבית-פלסטינית של ברזיל כתבה לפני האירוע כי "האוניברסיטה לא יכולה להיות במה להגנה על משטר אפרטהייד".

לייסט, נכד של ניצולי שואה פולנים, אמר שמדריך הסטודנטים המרכזי של האוניברסיטה כינה אותו גם "נאצי" באתר האינטרנט שלהם. "אין עבירה חמורה יותר עבורי", אמר לסוכנות הידיעות היהודית.

הקונפדרציה הישראלית הברזילאית, ארגון הגג היהודי של ברזיל, פרסמה הצהרה על התקרית, שבה נכתב: "אנו דוחים את האלימות ומיצרים על היעדר הרוח הדמוקרטית, האוניברסיטאות חייבות להיות מקום לחופש הביטוי ולפלורליזם של רעיונות, ולא לאלימות וחוסר סובלנות".

 

ברזיל אנטשימיות טרור פלסטיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד