כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מצננים את ההתלהבות

ארה"ב: פטור מוויזה? "אנחנו לא מחלקים מתנות"

במענה לעיתונאי המתנגד לישראל, אמר דובר מחלקת המדינה האמריקנית: "ארה"ב היא לא 'סנטה קלאוס' שמחלק דברים כמו פטור מוויזה או משהו אחר. אנחנו דוחפים את הדברים האלה ועוסקים בהם כי הם אינטרס שלנו"

ארה"ב: פטור מוויזה? "אנחנו לא מחלקים מתנות"
דגלי ארצות הברית צילום: unsplash

בארה"ב התייחסו לביקורות מבית על הסכם הפטור מויזה המתגבש. סגן דובר מחלקת המדינה האמריקנית התייחס לנושא בתדרוך לעיתונאים, וצינן היטב את ההתלהבות.

"ארה"ב היא לא 'סנטה קלאוס' שמחלק דברים כמו פטור מוויזה או משהו אחר. אנחנו דוחפים את הדברים האלה ועוסקים בהם כי הם אינטרס שלנו", אמר.

עוד הוסיף במענה לעיתונאי "אל קודס": "מדיניות החוץ שאנו נוקטים בה והמדיניות שלנו עם כל מדינה היא בגלל אינטרס של ארה"ב. זה האינטרס הלאומי של ארה"ב לעשות זאת".

העיתונאי הקשה ותהה למה ארה"ב מספקת לישראל "מתנה" בדמות הפטור מויזה. הדובר השיב: "הכניסה של ישראל לתוכנית הפטור מוויזה לא תקרה ולא הולכת לקרות עד שלא נראה הדדיות ואת התנאים המוקדמים הרבים שאנחנו מדברים עליהם הרבה זמן. דברים כמו נורמליזציה והשתלבות אזורית. אנחנו רואים את זה כדבר טוב והזדמנות חשובה להמשיך לשתף פעולה במספר תחומים, כולל מסחר בין אנשים וזרימת סחורות ורעיונות".

עוד הוסיף: "אנחנו גם נשארים מחויבים באותה מידה לפתרון שתי מדינות במשא ומתן בין שותפינו הישראלים לפלסטינים. וזה משהו שאנחנו הולכים להמשיך לקדם כי אנחנו חושבים שזה צעד חשוב שטוב לאזור וטוב לאינטרסים של הביטחון הלאומי באזור".

לפני כחודש החל פיילוט הויזה, במסגרתו פלסטינים אמריקאים זכו לחופש כניסה לארץ. ההתקדמות הזו הגיעה על רקע דיווח מוקדם יותר על הערמת קשיים מצד ארה"ב על כניסת ישראל לתוכנית הפטור מוויזות. בישראל החליטו לנסות ולהוריד לפחות מוקש אחד מהשולחן ולהתקדם עם ההדדיות בתקווה להמשך התנעת הכניסה לפרויקט הפטור.

ארה''ב פטור מויזה פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד