ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בבחינת 'עקידת יצחק'

הרבי מבאיאן שמע על פטירת הרבי באמצע חנוכת הבית ומעיניו זלגו דמעות

האדמו"ר מבאיאן התבשר על הסתלקותו של האדמו"ר מרחמסטריווקא זצ"ל עמו היה בקשר מיוחד באמצע חנוכת הבית לישיבה ולתלמוד תורה במודיעין עילית. הרבי נעמד ומעיניו זלגו דמעות. צפו בגלריה מהמעמד 

הרבי מבאיאן שמע על פטירת הרבי באמצע חנוכת הבית ומעיניו זלגו דמעות
חנוכת הבית לישיבה ות"ת באיאן במודיעין עילית צילום: אלי סגל

הסתלקותו של זקן האדמו"רים הרבי מרחמסטריווקא זצ"ל ביום רביעי, הייתה זה בעת מעמד חנוכת הבית לבניין התלמוד תורה וישיבה לצעירים דחסידי באיאן במודיעין עילית.

האדמו"ר מבאיאן הגיע לקבוע מזוזות בשערים החדשים. ובין קביעת מזוזה למזוזה הגיעה במשורה המצערת. בשמוע הרבי מבאיאן, את הבשורה, נאמד במאויימ'דיג כשדמעות בעיניו, ולאחר כמה דקות פנה ואמר לבחורים שבהיכל קבע זה עתה את המזוזה החדשה בדברות קודש: "בגמרא בראש השנה אמרו למה תוקעין בשופר של איל? אמר הקדוש ברוך הוא תקעו לפני בשופר של איל כדי שאזכור לכם עקידת יצחק בן אברהם, ומעלה אני עליכם כאילו עקדתם עצמכם לפני. הענין של תקיעת שופר הוא כדי לזכור הענין של עקידת יצחק, עכשיו באה הידיעה שהוא בבחינת 'עקידת יצחק', על הסתלקותו של הרה"ק מרחמסטריווקא מאמריקה, ששמו היה 'יצחק', ועכשיו  נסתלק מאתנו, זכותו יעמוד לנו שיפעל עבור בני ישראל שנה טובה, שיהיה סוף וקץ לכל צרותינו תחילה וראש לפדיון נפשינו".

"הוא היה בן בית קרוב מאד אצל זקני הרה"ק רבי מרדכי שלמה מבאיאן זצוק"ל, כשנעשה לחתן אצל הרה"ק מסקווירא זצוק"ל, ועבר להתגורר באמריקה, היה בא לזקני כמעט בכל שבוע, והיה עובר את הגשר שבין וויליאמסבורג לאיסט-סייד (שבמנהטן) והיה נכנס לזקני, ויש הרבה עבדות מאותם ביקורים".

המשיך האדמו"ר מבאיאן: "ונספר ענין אחד שכדאי שהבחורים ישמעו הדבר, בחדשים האחרונים לחיי זקני זצוק"ל נכנס פעם לזקני, ואמר הרה"ק מרחמסטריווקא לפני זקני מאמר מהרה"ק המגיד מטשערנאביל זי"ע, על סדר המסכתות - ועכשיו בימים אלו סיימו מסכת גיטין בסדר ה'דף היומי' והתחילו מסכת קידושין - למה קדמה מסכת גיטין למסכת קידושין? הרי הסדר הוא להיפך, 'קידושין' ואחריו 'גיטין', ואמר מאמר מהמגיד מטשערנאביל. ותיכף כששמע זקני ענין זה, על אף חולשתו ששכב במיטה ללא כוחות, תיכף נענה ואמר, דער מהרש"א רעדט דאך דערפון, הרי המהרש"א מדבר מענין זה, והתפעל הרה"ק מראחמסטריווקא איך שזקני הרבי זצוק"ל ללא כוחות היה דברי המהרש"א נגד עיניו ונענה תיכף ואמר שהמהרש"א מבאר ענין זה".

צפו בגלריה

רחמסטריווקא באיאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד