כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לאחר מאמצים דיפלומטיים

הישראלי ששוחרר מהכלא בטורקיה: "אני רועד מהתרגשות"

הישראלי שנידון ל-10 שנות מאסר בטורקיה בגין הברחת גת, נחת אתמול בישראל אחרי שריצה ארבע וחצי שנות מאסר. הוא אמר: "אני רועד מהתרגשות, זה היה מאבק ארוך ומתיש. חיכיתי לרגע הזה שבו אפגוש שוב את המשפחה והחברים"

הישראלי ששוחרר מהכלא בטורקיה: "אני רועד מהתרגשות"
דני אווקה בנתב"ג לאחר הנחיתה צילום: פלאש 90

דני אווקה בן 35, ישראלי שנידון ל-10 שנות מאסר בטורקיה בגין הברחת צמח הגת, נחת אתמול בישראל אחרי שריצה ארבע וחצי שנות מאסר, ושוחרר בהתערבות נציגים מדיניים. הוא אמר בנתב"ג: "אני רועד מהתרגשות, זה היה מאבק ארוך ומתיש. חיכיתי לרגע הזה שבו אפגוש שוב את המשפחה והחברים" הוא הודה לח"כ פנינה תמנו שטה "שלא הרפתה ממני ומהמשפחה ופעלה כדי שגורמים מדיניים יתערבו למעני".

אווקה הגיע לשדה התעופה באיסטנבול על ידי שוטרים טורקים ואת פניו קיבלה קונסולית ישראל באיסטנבול חני נחמיאס. הוא שוחרר לאחר פניה של נשיא המדינה יצחק הרצוג ושר החוץ אלי כהן שפעלו לשחרורו מסיבה הומניטרית.

שר החוץ אלי כהן אמר כי "לאחר מאמצים הומניטריים ודיפלומטיים רבים הצלחנו להחזיר את דני אווקה לחיק משפחתו. אני מודה מאוד לנשיא המדינה הרצוג ולאנשי משרד החוץ בשגרירות ישראל באנקרה, בקונסוליה הכללית באיסטנבול ובמטה המשרד בירושלים על העבודה הרבה שהשקיעו כדי להגיע לרגע הזה. נמשיך לפעול למען אזרחי ישראל ברחבי העולם".

כזכור הנשיא יצחק הרצוג ושר החוץ אלי כהן פעלו בחודשים האחרונים על מנת להביא לשחרורו של האזרח הישראלי שנידון למאסר של עשר שנים על הברחת גת. לאחרונה, בעקבות מצבו ההומניטרי שלח שר החוץ כהן איגרת בנושא לעמיתו שר החוץ הטורקי החדש, בה ביקש להתחשב במצבו המיוחד. דני אווקה, האזרח הישראלי,כלוא בטורקיה מאז שנת 2019 בחשד להברחת גת דרך טורקיה, חומר הנחשב אסור במדינה.

 

טורקיה הברחת גת נשיא המדינה פנינה תמנו שטה אלי כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד