כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
אחרי עיכוב של כמה חודשים

הממשלה צפויה לאשר היום את תוכנית החומש למזרח ירושלים

הממשלה תאשר בישיבתה השבועית את תוכנית החומש לפיתוח כלכלי וחברתי במזרח ירושלים. היקף התוכנית, למעלה מ-2 מיליארד שקלים על פני השנים 2024-2028. בהצעת המחליטים שתובא היום לאישור נכתב כי העברת התקציב תלויה בהקמת ועדה ממשלתית שתפקח על מימושה

הממשלה צפויה לאשר היום את תוכנית החומש למזרח ירושלים
ישיבת ממשלה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הממשלה תאשר היום (ראשון) בישיבתה השבועית את תוכנית החומש לפיתוח כלכלי וחברתי במזרח ירושלים, בהיקף של למעלה מ-2 מיליארד שקלים על פני השנים 2024-2028.

כבר במאי האחרון הובאה התוכנית לאישור הממשלה אך היא נדחתה לאחר ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' דרש לבחון חלק מהעברת הכספים, ועוכבה מאז בשל החלטתו להקפיא תקציב של כ-200 מיליון שקלים שהיו מיועדים להשכלה גבוהה במזרח העיר.

שר האוצר שחרר לבסוף את הכסף בלחץ של משרד ראש הממשלה, אך עם זאת הם הוסבו מסעיף השכלה גבוהה/אקדמיה לסעיף אחר: "עידוד תעסוקה בפריון גבוה". בהצעת המחליטים שתובא לאישור הממשלה נכתב כי העברת התקציב תלויה בהקמת ועדה ממשלתית שתפקח על מימושה.

הוועדה הממשלתית תכלול נציגים של משרד האוצר, משרד ירושלים ובשיתוף עיריית ירושלים "שתאפשר את מיצוי הפוטנציאל ושילוב במשרות בפריון גבוה לבוגרי מערכת החינוך".

לפי הצעת המחליטים, "התוכנית תכלול רכיבים של בקרה להבטחת אוירה לימודית ראויה וחיבור ראוי ומכבד בין סטודנטים יהודים וערבים בחיי הקמפוס, להקניית המיומנויות הנדרשת לשילוב ערביי ישראל".

התוכנית האמורה היא המשך לתוכנית חומש קודמת שאושרה ב-2018 והקצתה 2.1 מיליארד שקלים לטובת חינוך; השכלה גבוהה, פיתוח כלכלי, תעסוקה, תשתיות, ריאות רווחה ביטחון אישי ועוד.
ישיבת הממשלה מזרח ירושלים בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד