כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
נוסקת או מתרסקת

מבחני בטיחות חדשים לדגמים פופולאריים: מי בטוחה ומי מתרסקת?

הונדה אקורד היא המכונית הבטיחותית ביותר, כך מפרסם ארגון הבטיחות האמריקאי IIHS. חלק מדגמי המכוניות שנבחנו על ידי הארגון הן מדגמים אשר מיובאים לישראל באופן סדיר

מבחני בטיחות חדשים לדגמים פופולאריים: מי בטוחה ומי מתרסקת?
יונדאי סונטה במבחן בטיחות צילום: IIHS

הונדה אקורד היא המכונית הבטיחותית ביותר במקרה של תאונת דרכים, כך מפרסם ארגון הבטיחות האמריקאי IIHS (איי איי אייץ' אס) במסגרת סבב חדש של תוצאות של מבחני בטיחות שערך הארגון למכוניות סדאן בעלות ארבע דלתות אשר משווקות בארצות הברית.

חלק מדגמי המכוניות האלה שנבחנו על ידי הארגון הן מדגמים אשר מיובאים לישראל באופן סדיר (אם כי לפעמים בגרסאות שונות מאלה שמשווקות בארצות הברית) ואילו חלק הם דגמים שאינם מיובאים ארצה באופן סדיר, אך כן עשויים להימצא בכבישי ישראל לאחר שיובאו ארצה ביבוא אישי או יבוא מקביל.

הונדה אקורד מצטיינת במבחן הבטיחות: IIHS

מבחן הריסוק עצמו הוא מבחן שמדמה מצב סכנה בו המכונית מוטחת לתוך קיר במהירות גבוהה כשבתוכה יושבות בובות מיוחדות אשר מדמות מצב בו נהג ונוסעים יושבים ברכב - כך זה קורה

באשר לתוצאות - המבחן שתוצאותיו מתפרסמות כעת הוא מבחן מעודכן, כלומר מבחן שבו ארגון הבטיחות האמריקאי הפך את התנאים למחמירים יותר ולכאלה שמדמים תאונות קשות באמצעות הושבת בובת ריסוק גם בספסל האחורי. הטענה של הארגון אשר גרמה להחמרה בבדיקות של הבטיחות של יושבי הספסל האחורי היא שיצרני הרכב משקיעים את עיקר המשאבים במי שיושב מלפנים ולא מאחור. המבחן עצמו מדרג את המכוניות לפי 11 קטגוריות שונות שחצי מהן בודקות את בטיחות יושבי המושבים הקדמיים וחצי בודקות את בטיחות היושבים מאחור עם מספר קטגוריות כמו הגנה על חזה, דירוג כללי, הגנה על הירכיים ועוד.

באשר לתוצאות, כאמור הונדה אקורד החדשה היא המכונית הבטוחה ביותר. מתוך כל סעיפי הבדיקה – הונדה אקורד קיבלה את הציון הגבוה ביותר ברוב הסעיפים - ורק בסעיף השמירה על הרגליים היא קיבלה ציון "סביר". הציון הכללי של האקורד היה "טוב".

לצד האקורד נבחנה סובארו אאוטבק אשר קיבלה ציון כללי "סביר" מכיוון שבסעיף אשר נוגע לעיגון של הנוסעים מאחור הסובארו קיבלה ציון נמוך. במקום השלישי ברשימה נמצאת האלטימה של ניסאן עם ציון כללי "חלקי" בלבד. ניסאן אלטימה שומרת היטב על מי שיושב מפנים אך מאחור המצב פחות טוב: הציון לעיגון הנוסעים מאחור הוא נמוך. הציון להגנה על אזור החזה של היושבים מאחור הוא "חלקי".

טויוטה קאמרי במבחן בטיחות: צילום IIHS

גם טויוטה קאמרי קיבלה ציון "חלקי" לאחר שהגנה היטב על מי שיושב מקדימה, אבל מאחור הקאמרי לא הצליחה באותו אופן: מנגנון העיגון של הטויוטה קיבל ציון נמוך וגם ההגנה על החזה של היושבים מאחור היא "חלקית". אבל ההפתעה היא יונדאי סונטה, דגם פופולארי גם בישראל, שקיבלה ציון כללי "נמוך" לאחר שגם היא הגנה היטב על מי שיושב מקדימה אבל לא הצליחה להגן על מי שיושב מאחור: הסונטה קיבלה ציון "נמוך" בהגנה על ראשם של יושבי המושב האחורי וגם בהגנה על החזה של מי שיושב מאחור. לצד אלה גם מנגנוני העיגון של המושב האחורי קיבלו ציון נמוך. גם קיה K 5 שאינה משווקת בישראל קיבלה ציון נמוך כללי כמו גם הג'טה של פולקסווגן שגם היא אינה משווקת בארץ.

 

 

טיוטה הונדה בטיחות בדרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד