כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
יבטלו את ההסכם

אוקראינה מאיימת כי כניסתם של ישראלים לאומן תיאסר

ממשלת אוקראינה העבירה מסר לישראל "אם לא ייפסק גירוש האוקראינים מישראל, תיאסר כניסתם של ישראלים לאומן. אוקראינה תפסיק את הסכם ביטול האשרה עם ישראל". המסר הועבר בנאומו האחרון של הנשיא זלנסקי לאומה. השגריר קורא לנתניהו לשקול מחדש את המדיניות 

אוקראינה מאיימת כי כניסתם של ישראלים לאומן תיאסר
ציונו של רבי נחמן מברסלב באומן צילום: פלאש 90

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי העביר מסר חמור לישראל במסגרת התדריך השבועי שלו לאזרחי אוקראינה: "הקשבתי לדו"ח של משמר הגבול, משרד החוץ, המודיעין על היחס לאזרחינו - מהגרים שנמצאים במדינות שונות, ובנוגע למשטרי ויזה. הדברים שאיתם מתמודדים אזרחי אוקראינה בעצם בסוגיית הויזה. מנהלים האחראים לנושאים אלו קיבלו משימות מתאימות. יש להבטיח את זכויות האזרחים האוקראינים".

ממשלת אוקראינה העבירה מסר חד משמעי לישראל: "אם לא ייפסק גירוש האוקראינים מישראל, תיאסר כניסתם של ישראלים לאומן. אוקראינה תפסיק את הסכם ביטול האשרה עם ישראל".

שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורנייצ'וק הבהיר כי דבריו של הנשיא זלנסקי כוונו לישראל: "ממשלת אוקראינה לא תסבול השפלה של אזרחיה בעת הכניסה לישראל. אנו נעצור את הסכמי ויתור הוויזה הדו-צדדיים שלנו כפי שנקבע בסעיף 7 להסכם הבין-ממשלתי. האפשרות הזו נמצאת על שולחנה של ממשלתנו.

לא יעלה על הדעת שנצטרך לצאת מגדרנו לארח עשרות אלפי ישראלים באומן, עם סיכון ביטחוני גבוה, ועם מאמץ לוגיסטי עצום, כאשר מנגד – ממשלת ישראל מתעללת באזרחינו המגיעים לישראל במסגרת האמנה בין שתי המדינות. אם ישראל רוצה שאזרחיה יוכלו להגיע לאוקראינה כתיירים, כולל אומן, אני מאמין שראש הממשלה, נתניהו, צריך להתערב, באופן אישי, במציאת פתרון למצב העניינים הנוכחי".

אומן ברסלב ראש הממשלה נתניהו מלחמת אוקראינה רוסיה שגריר אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד