כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לאסוף כסף מהאוויר

הישראלים החלו להשקיע ברחפנים: "העתיד כבר כאן"

רגע לפני שהמוני רחפנים יזמזמו לנו מעל הראש, יש מי שכבר עושה סדר בכאוס ואף עושה מזה כסף. חברת ההזנק הישראלית איירווייז עושה לרחפנים ולכטב"מים את מה שעשתה אפליקציית וייז לרכבים ולכבישים. זאת באמצעות ניטור וניהול תעבורה אווירית בלתי מאוישת. כן. גם פה תמצאו את ידה הארוכה של הבינה המלאכותית

הישראלים החלו להשקיע ברחפנים: "העתיד כבר כאן"
כלי טיס בלתי מאויש צילום: מתוך אתר בסדנו

עולם התעופה האווירית בדרך לשינוי דרמטי. עשרות אלפי חברות ברחבי העולם מייצרות רחפנים, מזל"טים וכטב"מים וההערכות הן כי בתוך פחות מעשור נחווה שינוי דרמטי בהרגלי התעבורה שלנו. הטכנולוגיה כבר הבשילה והשימוש הצבאי המאסיבי בכלי טיס בלתי מאוישים, מבשר על מהפכה של ממש בתחבורה האנושית. יש לזכור כי מאז ומתמיד הקדים השימוש הצבאי את זה האזרחי. בעוד לא הרבה שנים יעשו המוני כלי תעופה קטנים ולא מאוישים שימוש בתווך האווירי הקרוב אלינו ויטוסו מעלינו בגובה 100 מטרים פלוס-מינוס.

אם גם אתם רוצים לעשות כסף מכלי טיס בלתי מאוישים, לחצו כאן לפרטים נוספים>>>

מישהו צריך לסדר את התנועה הזאת...

תחום התעופה הבלתי מאוישת עושה צעדי ענק בדרך לאסדרה ורגולציה שיאפשרו להמוני כלי תעופה למלא את שמי הערים ולפתור בעיות תעבורה ושינוע שמעיקות על תושבי הערים ופוגעות בצמיחה ובתוצר. פקקים, מכירים?

כדי שכל חתיכות המתכת הללו שיעופו לנו מעל הראש ידברו ביניהן צריך ליצור שפה, כללים ומדיניות. ואת זה בדיוק עושה הסטארט־אפ הישראלי איירוייז שבדומה לוייז (גם היא נולדה בישראל)  ששינתה את הרגלי הנסיעה של מאות מיליוני נהגים בכל העולם, ישנה את התעבורה העילית הבלתי מאוישת. נזכיר שבעידן הבינה המלאכותית רבים מכלי הטיס הללו יהיו אוטונומיים...

בעוד שהמחוקקים וגורמי הרגולציה משתרכים מאחור ומנסים להתאים את עצמם ליום האתמול, המגזר הפרטי כבר פועל בנידון ומקדים בהרבה את ממשלות העולם. הטכנולוגיה של איירוייז (Airwayz Drones) נחשבת לאחת הבשלות והמובילות ביותר בעולם בכל מה שקשור לתקשורת וניהול תנועת כלי טייס בלתי מאוישים במרחב האווירי שבטווח הקרוב אלינו.

בקבוצת בסדנו שמתמחה בהשקעות בסטארט־אפים ישראליים, אומרים כי כבר היום פועלת איירוויז בנמל רוטרדם, אחד מהנמלים הגדולים ביותר באירופה ובשיתוף פעולה עם רפא"ל, עם צה"ל ועם שורה של רשויות במדינות שונות. ברוטרדם מנהלת איירוויז בזמן אמת אלפי כלי טיס שכולם מחוברים למרכז בקרה ושליטה שמבטיח תנועה חלקה ובטוחה להם ולאנשים שעושים שימוש בנמל.

איירוייז שעושה שימוש בבינה מלאכותית ייחודית פיתחה אלגוריתם, שפה ופרוטוקול שמאפשרים לרחפנים וכלי טייס בלתי מאוישים לדבר עם מרכז בקרה ולהתנהל בצורה שתמנע תאונות ותמקסם את היכולות שלהם באוויר.

בואו, עם יד על הראש, אף אחד לא היה רוצה שינחת עליו רחפן או סתם ציפור ממתכת. הפיתוח של איירוייז אמור להבטיח שזה לא יקרה. איירוייז מבססת את ניטור וניהול התנועה האווירית על רכיב UTM שמתוקן בכלי הטיס הבלתי מאויש ומתקשר עם מעין מגדל פיקוח וירטואלי. ההערכה היא שבתוך כמה שנים לא יהיה ניתן להרים לאוויר כלי תעופה נטול רכיב UTM כזה. עבור משקיעים חכמים זאת הזדמנות נדירה לעלות על עגלת ההצלחה של איירווייז. בקבוצת בסדנו אומרים כי נותרו  יחידות השקעה אחרונות, החל מ־60 אלף שקל בלבד.

אם גם אתם רוצים לעשות כסף מרחפנים וכלי טיס בלתי מאוישים, לחצו כאן לפרטים נוספים>>>

בסדנו רחפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד