כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אלמן בגיל 23

"בקושי התחתן וכבר הוא אב לשני יתומים קטנטנים"

חבריו של הרב שלום יאיר כהן המומים מהאתגר הכבד שעמו הוא נאלץ להתמודד • להתאלמן בגיל 23 זה מזעזע, לטפל לבד בשני יתומים שהקטנה מביניהם בת שבועות ספורים – זה כמעט בלתי אפשרי • לעשות את זה בלי עזרה של הציבור, זה לחלוטין לא אפשרי • חייבים לעזור לו, שלא יקרוס חלילה

"בקושי התחתן וכבר הוא אב לשני יתומים קטנטנים"
תינוק יתום צילום: באדיבות המצלם

הרב שלום יאיר כהן היה מאושר. הוא אברך צעיר, התחתן עם אשה טובה שעובדת לפרנסתה כמורה, התפקיד עליה חלמה ואליו שאפה כל כך, והוא לומד בכולל ושוקד על תלמודו בהנאה מרובה. ב"ה זכו השניים לשני ילדים מתוקים, אליהו בן השנה וחצי וצפורה שזה עתה נולדה – החיים שלהם פשוט היו מושלמים.

לתרומה לתינוקות היתומים הקליקו כאן>>>

כסף לא היה להם, והם גם לא נזקקו לו באופן מיוחד. את השכירות על הדירה הקטנטנה בה התגוררו הם שילמו מהמשכורת הצנועה של 'המורה אודליה', וביתרה הם התפרסנו להוצאות המחיה והמזון, כשאל שארית המשכורת של אודליה מצטרפת גם המלגה הצנועה שקיבל הרב שלום יאיר מכולל האברכים בו הוא לומד.

הכל היה פשוט מושלם מבחינתם.

אבל כמה חודשים לפני שצפורה הקטנטנה נולדה, אודליה נפלה וסבלה מפגיעה בעמוד השדרה. הכאבים היו חזקים, והרופאים אמרו שהיא צריכה לעבור ניתוח כדי שהכאבים יחלפו. עם זאת, בגלל מצבה העדיפו הרופאים להמתין עד לאחר שתלד את בתה, ורק אז לבצע את הניתוח. מאוחר יותר התברר שההחלטה הזאת הצילה את חייה של הילדה.

אחרי הלידה החלה אודליה להתכונן לניתוח, ובמהלכו פגע אחד הרופאים בעורק ראשי. היא דיממה כמויות עצומות של דם, ולא התעוררה מהניתוח. כשהרופאים תפסו את הטעות, זה כבר היה מאוחר מדי, הם הצליחו לעצור את הדימום, אבל היא כבר נכנסה לתרדמת שממנה לא התעוררה, כעבור ימים אחדים השיבה נשמתה ליוצרה.

לתרומה לתינוקות היתומים הקליקו כאן

בעלה הרב שלום יאיר נותר המום: הוא הפך ברגע אחד לאלמן חסר כל. יש לו שני אוצרות ענקיים, ילד וילדה מתוקים ובריאים ב"ה, אבל הוא לבד, והוא לא יכול לטפל בהם בכוחות עצמו.
אחד מחבריו היטיב להגדיר את הרגשתו של האלמן הצעיר: "הוא בקושי התחתן וכבר הוא אב לשני יתומים קטנטנים".

בינתיים מנסה האב להתמודד עם גידול ילדיו. הוא נאלץ לטפל בתינוקת רכה שלא תזכה עוד לראות את אמה ושאינה יודעת אפילו להתגעגע אליה, ובפעוט כבן שנה וחצי שלא מפסיק לבכות ולצרוח "אמא אמא", בגעגועים עזים ובלתי פוסקים.

זה הזמן שבו עם ישראל צריך להתעורר ולסייע לאברך הצעיר ואובד העצות. אנחנו חייבים לתת לו גב, להוכיח לו שהוא לא לבד, שהוא חלק מעם ישראל הגדול והנפלא, שכל יהודי שרק שומע על המקרה המצער כל כך, אינו יכול שלא לצאת מגדרו ולסייע כמיטב יכולתו, כדי שהוא והיתומים הרכים לא יישארו לבד. חייבים לעזור להם, פשוט חייבים!

לתרומה לתינוקות היתומים הקליקו כאן>>>

קופת העיר ילדים יתומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד