ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
למרות הכחשות בלשכת ראה"מ

בכיר ישראלי: "ישראל לא שוללת את הדרישות הגרעיניות של סעודיה"

למרות ההכחשות מצד לשכת ראש הממשלה, בכיר ישראל מודה כי "ישראל לא שוללת את הדרישות הגרעיניות של סעודיה". בשבועות האחרונים התקיימו מספר דיונים שבירושלים מגדירים אותם ״דיוני עומק״ בסוגיה 

בכיר ישראלי: "ישראל לא שוללת את הדרישות הגרעיניות של סעודיה"
מוחמד בן סלמאן/בנימין נתניהו צילום: משרד החוץ הסעודי/אורן בן חקון, פלאש 90

המגעים מול סעודיה: למרות ההכחשות מצד לשכת ראש הממשלה, בכיר ישראל מודה כי "ישראל לא שוללת את הדרישות הגרעיניות של סעודיה, אבל תחילה רוצה לדעת מה רמת הבקרה האמריקנית על תהליך כזה, מה רמת המעורבות ומה תעודות הביטוח הישראליות - ולפי זה להתאים את העמדה הברורה".

על פי דיווח ב'חדשות 13', בשבועות האחרונים התקיימו מספר דיונים שבירושלים מגדירים אותם ״דיוני עומק״ בסוגיה. גם הוועדה לאנרגיה אטומית מעורבת.

גורם בממשל ביידן אמר: "לישראל יהיה קול חשוב ומשמעותי גם בעניין הגרעין. חברי הקונגרס ירצו לדעת מה העמדה הישראלית. זה לא שיהיה פה וטו אבל ישראל לא תופתע, יש לה קול חשוב".

כזכור, מוקדם יותר נמסר מלשכת ראה"מ כי ‏השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר אמר בראיון לתקשורת האמריקנית: "ישראל לא הסכימה לתוכנית גרעין של אף אחת מהמדינות השכנות שלה", זאת הייתה ונשארה מדיניות ישראל. ‏ראש הממשלה בנימין נתניהו הביא 4 הסכמי שלום היסטוריים שרק חיזקו את ביטחונה ומעמדה של מדינת ישראל - וכך ימשיך לעשות".

סעודיה ישראל הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד